Powel Smart Energy oppnår ISO-status

Powel er nå ISO-sertifisert i henhold til ISO 9001:2015, ledelsessystemer for kvalitet. Sertifikatet gjelder forretningsområdet Smart Energy, som leverer løsninger og tjenester til kraftprodusenter og tradere, i tillegg til selskapets fellestjenester og styringssystem. Hovedrevisjonen ble utført av risiko- og klassifikasjonsselskapet DNV GL.

Sertifiseringen er et resultat av systematisk og målrettet arbeid med kvalitet og forbedringsprosesser. Sertifikatet er et håndfast bevis på at Powel jobber på en måte som sikrer kvalitet og effektive prosesser i alle ledd.

- ISO-statusen er en bekreftelse på at vi jobber dedikert med å levere produkter og tjenester av høy verdi og kvalitet til våre kunder. Vi ønsker hele tiden å levere kundeverdi og forbedre kundetilfredshet. Vi evaluerer stadig måten vi jobber på, retningslinjer og overholdelse av disse, og områder med forbedringspotensial, sier Arnstein Kjesbu, EVP, Powel.

Powels kunder ønsker å se at vi jobber kontinuerlig med å levere høyest mulig kvalitet og de ønsker å vite hvordan vi tar vare på deres forretningsinformasjon. For mange europeiske kunder er en ISO-sertifisering et krav i anbudsprosessen og sertifikatet er derfor et viktig steg i Powels strategi om videre internasjonal vekst.

Dette ISO-sertifikatet er gyldig i tre år og representerer et første steg i en pågående prosess. Powel jobber videre med målsetning om å få alle forretningsområder sertifisert.

• smart energy - energihandel
  • smart energy - kraftproduksjon
  • powel (corporate)

Powel AS leverer forretningskritiske programvareløsninger og tilknyttede tjenester til energiselskap, offentlige virksomheter og anleggsektoren. Løsningene blir utviklet i tett samarbeid med våre kunder og teknologipartnere. Selskapet har over 1300 kunder i 20 land. Powel er et privateid selskap grunnlagt i 1996 med hovedkontor i Trondheim. Selskapet har 500 ansatte fordelt på kontorer i åtte land.

Arnstein Kjesbu

Executive Vice President (+47) 97 04 76 99