Chatboten Kommun-Kim skaper større nærhet til kommunal informasjon i Sverige

Procon Digital har inngått avtale med svenske Softronic

Procon Digital har inngått samarbeidsavtale med svenske Softronic AB med fokus på å øke den digitale selvbetjening i Sverige der folk ferdes i det offentlige rom.

-Vi ønsker å gi de beste digitale selvbetjeningsløsninger

Softronics ambisjon er å være ledende når det gjelder å tilby innovative, digitale løsninger som hjelper bedrifter og organisasjoner å skape virkelig samfunnsnytte, og selskapet har 420 ansatte i Sverige. Softronic er notert på Stockholmsbørsen og på Nasdaq OMX.

-Softronic og Procon Digital har en rekke felles kunderelasjoner i Sverige, og det var da naturlig å inngå et nærmere og forpliktende samarbeid for å skape best mulige løsninger for våre svenske kunder. Vi ønsker hver for oss, og i fellesskap, å gi de beste digitale selvbetjeningsløsninger, uttaler Sverigesjef Jörgen Lundin i Procon Digital i Sverige.

Chatboten Kommun-Kim i Sverige

Softronic har også ansvaret for den svenske kommune-chatboten Kommun-Kim, og som bygger på samme plattform som den norske Kommune-Kari.

Under hele koronaperioden har Sverige blitt hardt rammet og med høye dødstall. Informasjon og kommunikasjon overfor innbyggerne er helt vesentlig, og gjennom å kombinere den digitale smittevernkiosken Procon DigiClean med Kommun-Kim kan svenske kommuner nå også skape økt nærhet til sine innbyggere der de er, samtidig som man tilbyr innbyggerne å sprite sine hender.

Mange digitale løsninger

Procon Digital  har utviklet en rekke ulike digitale selvbetjeningsløsninger, og som finnes i mange bransjer over hele landet. Gjennom avtalen med Softronic åpner det seg også nye muligheter i Sverige innen mange bransjer for selskapets unike egenutviklede produktløsninger.

-Dette blir et spennende samarbeid mellom spennende selskaper. Vi skal sammen videreutvikle de digitale selvbetjeningsløsningene til offentlig sektor og næringslivet, og med særskilt vekt på gode svenske kommuneløsninger, sier adm.dir. i Procon Digital AS, Tor-Arne Lie Jensen, som er svært godt fornøyd med avtalen med Softronic.

-Dette blir en god avtale for alle, ikke minst for den svenske kommunesektoren som nå får tilgang til Procon Digitals unike digitale selvbetjeningsløsninger, uttaler Jensen.

-----------------------------------------------------

Tags

Procon Digital AS ble etablert i 1990, og etablerte i 1999 bransjen for digitale selvbetjente infokiosker plassert der folk ferdes i det offentlige rom. Selskapet har utviklet mange ulike digitale selvbetjeningsløsninger til en rekke bransjer.

Man finner i dag selskapets løsninger bl.a. i mange kommuner og banker i både Norge og Sverige. I tillegg til mange andre bransjer, finner man også nærmere 500 stk. Procon Pasientkiosker hos fastleger og sykehus over hele landet, bl.a. på samtlige sykehus tilknyttet Helse Nord.

I forbindelse med Koronapandemien har selskapet aktivt deltatt i Koronadugnaden for å hjelpe særskilt kommuner, banker og helsesektoren med å få kontroll på avstanden mellom mennesker ved å ta i bruk digitale selvbetjeningsløsninger. Dette har også resultert i utviklingen av den digitale smittevernkiosken Procon DigiClean der selskapet har automatisert i størst mulig utstrekning hånddesinfeksjon og kombinert dette med digitale informasjons- eller reklameplakater og digital varsling av væskenivået for håndsprit.

Procon Digital AS har hovedkontor inntil E6 på Skedsmokorset rett nord for Oslo, og avdelingskontor i Surnadal og Bromma utenfor Stockholm. Selskapet er 100% eiet av ansatte.

Relatert materiale