Opplæring for bilfag kan gjøres eksternt

I forbindelse med koronaviruset har mange videregående skoler og praktisk utdannings institusjoner måttet flyttet sin undervisning fra skolene til den digitale verden. For å sikre at studenter innen bilfag kan motta den opplæringen de trenger og få praktisk trening på sine ferdigheter så tilbyr ProMeister en løsning.

– Suspensjonen av praktisk undervisning er ødeleggende for bilbransjen, som allerede har et presserende behov for ansatte med kjøretøyteknisk kompetanse. For videregående skoler innen bilfag tilbyr vi en plattform for nettbasert utdanning som dekker pensum innen kjøretøyfagets læreplan, sier Kjell Teige, daglig leder i ProMeister Academy.

ProMeister leverer tjenester og ekspertise til bilverksteder og kjøretøyteknikere. Etterutdanning og kompetanseutvikling tilbys fra grunnskole og videregående til avansert teknikker nivå. I tillegg til egen utdanning, har ProMeister utviklet pedagogiske pakker i Electude som gjør det mulig for skoler innen bilfag å fortsette å gi elevene undervisning.

– Electudes undervisningsform er basert på gamification, med animasjoner og oppgaver som gjør at eleven må engasjere seg. Gamification betyr at eleven går videre fra et nivå til det neste ved å utføre et antall oppgaver riktig, akkurat som i et spill. På denne måten kan vi sikre at elevene motiveres til å tilegne seg de tekniske kunnskapene som verkstedsbransjen trenger, sier Kjell Teige, daglig leder i ProMeister Academy.

Mer om ProMeisters Electude-plattform:

• Plattformen er tilpasset elever på videregående skoler.
  • Vi kan tilby over 1000 forskjellige moduler innen bilteknikk.
  • Kursene er på norsk, har talegenerator og har språkpakker som kan endres.
  • Opplæringsmodulene dekker flere områder fra tradisjonell til mer moderne bilteknologi innen mekanikk, motorstyring og elektronikk.
  • ProMeisters Electude-plattform er tilpasset opplæring og øvelser innen både personbiler og tunge kjøretøy.
  • I dag er det rundt 70 % av bilfaglinjene på de videregående skolene som benytter seg av ProMeisters Electude-plattform.
  • Hvis du vil vite mer om ProMeisters opplæringssystem og Electude, kan du kontakte Kjell Teige: kjell.teige@promeister.com

• Voksenopplæring

ProMeister jobber for et lønnsomt og effektivt bilverksted. Vi tilbyr produkter og tjenester til bilverksteder. Vi legger stor vekt på kurs og opplæring i moderne kjøreteknologi, for å videreutvikle dagens og fremtidens kjøretøyteknikere. ProMeister er en del av Mekonomen Group, Nordens ledende bildelkjede med over 2100 verksteder med merker som Mekonomen, MECA og Speedy bilservice. Les mer på promeister.com

Kjell Teige