Blogginnlegg -

Protector kåret til best på skadeoppgjør og beste forsikringsselskap totalt 2017

Meglerforeningen har for 4. år på rad kåret Protector til Norges beste forsikringsselskap. Undersøkelsen er gjennomført av Faktum Analyse, og tar for seg meningene blant forsikringsmeglere og forvaltere i hele landet. Bakgrunnen for undersøkelsen er meglerbransjens fokus på kvalitet og effektivitet.

Meglerne dokumenterer bl.a. følgende:

• Protector er det beste forsikringsselskapet.
  • Protector er det selskapet som driver mest effektivt.
  • Protector er det selskapet som leder an den teknologiske utviklingen.
  • Protector har, sammen med KLP, det mest korrekte skadeoppgjøret.

Kostnads- og kvalitetslederskap

Kostnads- og kvalitetslederskap er 2 av totalt 12 elementer som Protectors DNA er bygget på. – Vi har gjennom alle år hatt fokus på små stegs forbedringer for å etablere en kultur som sikrer leveransekvalitet i hele vår organisasjon, sier Atle Nikolaisen, leder for marked og affinity i Protector Forsikring. I tillegg til dette har Protector tatt et sentralt strategisk valg ved at IT-utvikling skjer i eget hus, med egne systemer, noe som gir short time to market. – Det er veldig hyggelig at vi år etter år får bekreftelse på at våre valg er riktige, og at de resulterer i fornøyde kunder, sier han.

Forbedringsområder

Til tross for at forsikringsmeglerne mener at Protector har markedets beste leveransekvalitet i alle ledd, erkjenner vi at vi har mange forbedringsområder. – Vi er ydmyke for at også vi kan forbedre oss, og vårt løfte til meglerne er at vi det neste året skal gjøre deres hverdag enda mer effektiv gjennom ytterligere forbedret leveranse, sier Nikolaisen. – Vi lover at vi skal utvikle verktøy som gjør arbeidshverdagen enda mer effektiv, og at vi skal dokumentere kvalitetsleveranser både i poliser og skadeoppgjør de neste 12 månedene.

• Økonomi, finans

Amund Skoglund