Protector forsikrer Grenfell Tower

Protector har forsikret boligblokka i London som natt til onsdag denne uken ble rammet av en voldsom brann. Våre tanker går til alle de som bodde i bygningen og deres familier som er rammet av denne tragiske hendelsen.

Vi er her vitner til enorme menneskelige lidelser, og vi skal bidra med vårt lille slik at ikke belastningen for de berørte blir enda større. Alternativ innkvartering for beboerne er dekket av forsikringen, og Protector er i dag på plass med vår beste ekspertise som vil samarbeide tett med lokale myndigheter, redningsgrupper og vår kunde. Her er det veldig mange mennesker som er berørt, enten direkte eller indirekte, og det er viktig at disse nå blir prioritert og ivaretatt på best mulig måte.

Basert på informasjon vi har pr nå, er skadeomfanget anslått til over 20 millioner pund. – Det er hendelser som dette forsikring er til for, og vi vil sikre at skadebehandling og oppgjør blir håndtert på en best mulig måte, sier Sverre Bjerkeli, adm. direktør i Protector Forsikring.

– Vi har etablert et team bestående av ressurser fra både UK og Norge, i tillegg til vår partner på skadebehandling i UK. Munich Re, en av verdens største reassuranseselskaper, har også tilbudt oss deres ekspertise. Teamet vil jobbe tett med alle involverte parter.

Protector forsikrer en tredjedel av Londons bydeler. Boligblokka Grenfell Tower ligger i Royal Borough of Kensington og Chelsea, en av totalt 12 bydeler som Protector forsikrer. Dette inkluderer 155 000 leiligheter hvorav 120 leiligheter i Grenfell Tower, som ble utsatt for den tragiske hendelsen.

For mer informasjon, kontakt adm. direktør Sverre Bjerkeli, mobil 928 38 072.

Fakta om eiendommen Grenfell Tower i Kensington, London

• 120 leiligheter fordelt på 24 etasjer.
  • Fullverdiforsikret i Protector Forsikring ASA, med unntak av 14 leiligheter som er forsikret av et annet selskap.
  • Verdien av eiendommen er estimert til å overstige £ 20m
  • Eiendommen er nylig renovert (ferdig i 2016) for flere titalls millioner kroner

Protector Forsikring ble etablert i 2004, og tilbyr produkter til bedriftsmarkedet og offentlig sektor i Skandinavia samt eierskifteforsikring i Norge. I 2015 etablerte vi oss i UK og Finland, og har nå kontor i Oslo, Stockholm, København, Helsinki, Manchester og London.

Protector har i de siste år vokst ca 20% i året og har gjennom kostnadslederskap levert Nordens beste marginer. Vi har passert 3 mrd i omsetning. Disse resultater er basert på en sterk prestasjonskultur hvor både individet og teamet står i fokus i vår kulturbygging.