Gå videre til innhold
Her ser vi Roar Forfang, salgssjef i R. Bergersen AS (foran til høyre) overlevere prosjektet til Bjørg Ruud, styreleder i Tower Boligsameie, og de 4 andre fornøyde styrene i Dovrekvartalet.

R. Bergersen med full digitalisering av Dovrekvartalet på Lillestrøm

Dovrekvartalet består av 5 forskjellige borettslag/sameier på Lillestrøm med til sammen 194 leiligheter, samt næringslokaler. Prosjektet ble ferdigstilt i 2021 - da med et låssystem basert på tradisjonelle mekaniske nøkler.

R. Bergersen har nå hjulpet Dovrekvartalet med å digitalisere adgangskontrollen i alle de 5 byggene, samt 2 felles garasje/bod anlegg, og låsene til oppgangsdører, fellesdører og flere leiligheter kan nå åpnes med nøkkelbrikke og/eller app. Til og med bestilling av nye nøkkelbrikker er digitalisert, og beboerne kan selv bestille nye brikker, og evt. sperre brikker som er mistet/stjålet, direkte i nettbutikken til R. Bergersen.

«Vi ønsker å bidra til å gjøre hverdagen enklere og tryggere for både beboerne og styrene i sameie/borettslagene», sier Roar Forfang, Salgssjef i R. Bergersen. «Mekaniske nøkler kan mistes og stjeles, og havner fort på avveie når de lånes ut eller en leilighet skifter eier. Da er sikkerheten borte, og ingen vet hvem som har tilgang til oppganger og fellesdører», fortsetter Forfang, «og i tillegg blir det masse jobb for styret å håndtere nøkkelbestillinger fra beboere når det gjøres på «gamle måten», dvs. gjennom styret.»

De 5 borettslagene har nå fått elektronisk adgangskontroll, og beboerne bruker nøkkelbrikker for å åpne i stedet for mekaniske nøkler. Nøkkelbrikkene kan sperres dersom de mistes eller stjeles, og dermed opprettholder man sikkerheten. I tillegg har mange av beboerne valgt elektronisk lås til leiligheten, og da kan de bruke samme brikke på leilighetsdøren som til de andre dørene i bygget.

«Vi er godt fornøyde med de nye låsene i bygget», sier Bjørg Ruud, styreleder i Tower Boligsameie. «Det har blitt både enklere og tryggere for beboerne, og vi sparer masse tid på å håndtere alle nøkkelbestillingene. Med R. Bergersens digitale nøkkelbestilling bestiller beboerne nøklene selv. Styret som «rekvirent» får bare en e-mail hvor man må bekrefte eller avvise bestillingen. Enklere blir det ikke», fortsetter Bjørg Ruud.

Styrene i borettslagene tester nå ut RB NøkkelApp, en App som gjør det mulig å åpne låser og dele nøkler i borettslaget gjennom en mobil app. Så får tiden vise om digitaliseringen blir komplett også med app for beboerne. Systemene som er levert av R. Bergersen er uansett forberedt for dette.

Kontaktpersoner:

Roar Forfang, Salgssjef i R. Bergersen AS, tlf. 92 69 77 89

Bjørg Ruud, styreleder i Tower Bolig sameie, tlf. 90 77 70 01

Om R. Bergersen

R. Bergersen AS er et ledende selskap innenfor lås og beslag i Oslo, og har sin opprinnelse så tidlig som i 1972. Selskapet har i dag 50 ansatte og hadde i 2023 en omsetning på ca 110 mill, fordelt på både forbruker, proff og prosjektmarkedet. R. Bergersen AS er en uavhengig aktør i markedet, og kan derfor tilby løsninger for adgangskontroll, porttelefon og dørbeslag til borettslag, sameier og næringsbygg uavhengig av produsent, og tilpasset den enkelte kundes behov. Selskapet har egne montører, og en egen IT avdeling som bl.a. jobber med utvikling og integrasjon av de forskjellige løsningene.

Regions

R. Bergersen AS er din totalleverandør av dørvridere, beslag, låser og adgangskontroll.

Raymond Lund

Pressekontakt CEO, R.Bergersen AS +47 90 75 81 71
Torfinn Rosland

Pressekontakt Markeds- og Innkjøpssjef, R. Bergersen AS +47 93 20 27 28

Velkommen til R. Bergersen AS!

R. Bergersen AS
Ole Deviks vei 46