Forbundsleder Bent Ronny Mikalsen. Foto: Elisabeth Norridge, NRF.

NRFs tariffsamling 2023

I dag er nærmer 80 tillitsvalgte samlet på Thon Hotel Opera i Oslo til Norsk Radiografforbunds årlige tariffsamling. Forbundsleder Bent Ronny Mikalsen innledet med å snakke om Helsepersonellkommisjonens rapport som nylig ble lagt frem. Oppdraget til kommisjonen har vært å etablere et kunnskapsgrunnlag som skal foreslå treffsikre tiltak i årene framover for å utdanne, rekruttere og beholde kvalifisert personell i helse- og omsorgstjenesten.

De neste to dagene skal de tillitsvalgte få informasjon og kunnskap slik at de er godt rustet til å ta fatt på tariffoppgjøret og lønnsforhandlingene i de kommende ukene.