Ramirent støtter Rosa Sløyfe aksjonen!

Ramirent støtter Rosa Sløyfe aksjonen!

Ramirent er stolt samarbeidspartner og sponsor av Rosa sløyfe-løpet 2022 som arrangeres i 7 ulike byer i tidsrommet 2. oktober til 12. oktober 2022. Ramirent sitt virtuelle løp går av stabelen den 17. oktober!

Rosa sløyfe-løpet ønsker for syvende året å skape økt oppmerksomhet rundt brystkreftsaken, og inntektene går til Rosa sløyfe-aksjonen og deres forskning på brystkreft. Rosa sløyfe-løpet har totalt over årene samlet inn over 10 millioner kroner til forskning på brystkreft, men fortsatt er det behov for mer forskning på den vanlige kreftformen blant kvinner.

Ramirent går igjen, for andre året på rad, inn som samarbeidspartner og sponsor av Rosa sløyfe-løpet 2022. Ikke bare sponserselskapet Rosa sløyfe-løpet med utstyr til å gjennomføre arrangementet, men de ansatte skal også selv løpe for den gode saken.

Regionene sponset med utstyr til å gjennomføre arrangementet, og la inn stor innsats på de fysiske løpene med stand og aktiviteter. I tillegg var det nærmere 200 Ramirentere med i løpet av løpet, noe som tilsvarer rundt 50 prosent av ansatte. Og det stoppet ikke der - Kreftforeningen jublet for Ramirent-gutta som bidro til å ha andelen av deltakende menn på landsbasis!

I år er egne rekorder på å slå av antall ansatte som melder seg i løpet av løpet.

– Det å se på Rosa Sløyfe-løpet har skapt et så stort engasjement og deltakelse hos våre ansatte, og derav 80 prosent er menn, er veldig gledelig. Dette gjenspeiler våre verdier, sier administrerende direktør i Ramirent, Fredrik Brandal.

En annen av Ramirent-mennene som deltok i fjorårets Rosa Sløyfe-løp var salgsleder for Innlandet, Odd-Helge Nybakke. Han beskriver det som en vinn-vinn-situasjon å delta i løpet av.

– Svært mange av oss kjenner jo en som har hatt brystkreft, meg selv inkludert, og det er derfor viktig at også vi menn engasjerer oss i denne saken. Jeg vil også rose administrasjonen i Ramirent som var flinke til å motivere oss til å delta i løpet som jo en er ren vinn-vinn-sak der man både får trene og komme seg ut i frisk luft samtidig som du gjør noe for en god sak. . . , sier Nybakke.

Løpet arrangeres i syv forskjellige byer. I tillegg kan du delta på virtuelle løp. Uansett om du går eller løper, er du med og støtter en god sak. Rosa sløyfe-løpet er en unik opplevelse hvor vi sammen bidrar til å hjelpe andre.

De fysiske løpene går på følgende steder:

- Trondheim: 2. oktober

- Bergen: 4. oktober m/ Ramirent stand

- Haugesund: 5. oktober m/ Ramirent stand

- Stavanger: 6. oktober m/ Ramirent stand

- Kristiansand: 8. oktober

- Lillehammer: 10. oktober m/ Ramirent stand

- Oslo: 12. oktober m/ Ramirent stand

Ramirent sitt offisielle virtuelle løp går av stabelen den 17. Oktober.