Ellen Egenæs ble tildelt Regnskap Norges hederstegn under festmiddag på Overskudd 2022 13. september.

Hederstegn til Ellen Egenæs fra Lier

Ellen Egenæs mottok Regnskap Norges hederstegn under regnskapskonferansen Overskudd 13. september. Prisen tildeles personer som har utført fortjenstfull innsats for regnskapsføreryrket eller for foreningen.

Foran en fullsatt sal mottok Ellen Egenæs tirsdag kveld Regnskap Norges hederstegn for sin innsats for foreningen og regnskapsbransjen.

– Årets hederstegn tildeles en person som gjennom mange år har vært en fanebærer for kvalitet og kompetansedeling i bransjen, og som har nedlagt mange timers innsats, ja, årsverk, som tillitsvalgt i ulike roller. Det er med stor takk og glede at jeg i kveld overrekker et særdeles velfortjent hederstegn til Ellen Egenæs, sa styreleder Ingebjørg Harto under gårsdagens festmiddag på Overskudd 2022.

En bidragsyter for foreningen

Ellen har et stort engasjement for kvalitet. Siden 2007 har hun engasjert seg i Regnskap Norges kvalitetsarbeid – først som kvalitetskontrollør, og senere som medlem av kvalitetskontrollutvalget.

I bransjen er hun også godt kjent fra kursarenaen, der hun som foredragsholder har delt sin kunnskap og erfaring med flere hundretalls av lyttende og lærende medlemmer.

Karriere i regnskapsbransjen

Ellen ble autorisert som regnskapsfører i 1997. Samme år startet hun eget regnskapskontor. Etter åtte år ble hun i 2005 headhuntet til Kvestorkjeden. Her var hun kvalitetsansvarlig for kjeden og en del av konsernledelsen.

I 2009 gikk ferden videre til Tandem Regnskap, som kvalitetsleder for selskapet. Etter nesten ti år etablerte hun og Martine Aas Dale regnskapsselskapet Regnskap 4.0, og i 2020 ble de to del av Adwice.

Bransjeforeningen for autoriserte regnskapsførere – tett på næringslivet.