May-Britt Westreng ble tildelt Regnskap Norges hederstegn under festmiddag 12. september på Overskudd 2023. Her sammen med styreleder i Regnskap Norge, Ingebjørg Harto.

Hederstegn til May-Britt Westreng fra Bjørkevangen

May-Britt Westreng mottok Regnskap Norges hederstegn under regnskapskonferansen Overskudd 12. september. Prisen tildeles personer som har utført fortjenstfull innsats for regnskapsføreryrket eller for foreningen.

Foran en fullsatt sal mottok May-Britt Westreng tirsdag kveld Regnskap Norges hederstegn for sin innsats for foreningen og regnskapsbransjen.

– I år tildeles hederstegnet en person som representerer kvalitet og kompetanse. May-Britt Westreng er en verdifull bidragsyter både i foreningens arbeid og regnskapsyrket, sa styreleder Ingebjørg Harto under gårsdagens festmiddag på Overskudd 2023.

Kompetanse og kvalitet

Årets hederstegn fra Regnskap Norge representerer kompetanse og kvalitet.

Westreng jobber i WePe Regnskap, som har vokst fra et lite til et solid, profesjonelt og fremoverlent regnskapsforetak. Foretaket teller i dag nær 40 ansatte og omtaler seg som et kompetansehus for næringslivet.

I 2018 trådte Westreng ned som daglig leder. «Det er viktig å slippe ungdommen til», sa hun den gang – en holdning som demonstrerer hederspersonens egen ungdommelighet og relevans. Hun gikk over i rollen som kvalitetsansvarlig.

– En naturlig rolle for denne statsautoriserte regnskapsføreren som brenner for kvalitet – i eget foretak og regnskapsbransjen. May-Britt har også vært medlem i Regnskap Norges kvalitetskontrollutvalg i totalt seks år, sier Rune Aale-Hansen, adm.dir. i Regnskap Norge.

En bidragsyter for foreningen

– Årets hederstegn er svært engasjert i bransjen og foreningens virke. Hun gleder seg over andres suksess, og deler med glede fra sitt eget store kunnskapsbibliotek, forteller Regnskap Norge-direktøren: – I disse dager bidrar hun til bransjens utvikling og Regnskap Norges kompetansetilbud ved å kurse medlemmene i kvalitetskontrollen.

Hederstegnets engasjement i Regnskap Norge

May-Britt Westreng ble statsautorisert regnskapsfører i 1997. Hun satt i Regnskap Norges valgkomite fra 2014 til 2017, og i kvalitetskontrollutvalget fra 2012 til 2014, og igjen fra 2018 til 2022.

Hun har jobbet i WePe Regnskap siden 1998, hvor hun i dag besitter rollen som kvalitetsansvarlig.