Casper Ruud - Ny Renault ambassadør

Casper Ruud - Ny Renault ambassadør

Give me 5
Etter å ha blitt hovedsponsor for French Open i 2022, etablerte Renault et ambassadørprogram for å fremme tennisen med konseptet "Give me 5". Give Me 5 ble utviklet for å oppmuntre ungdom til å starte med sport, spesielt tennis, og også støtte vanskeligstilte lokalsamfunn, med anlegg.
Tennisproffene Félix Auger-Aliassime, Diede de Groot og Luca Van Assche, var de første ambassadørene men nå er teamet utvidet med 2 nye profiler, der en av dem er vår egen Casper Ruud!

Deres rolle er sammen med Renault å oppmuntre folk til å engasjere seg i sport, spesielt gjennom Give Me 5-programmet. De fem spillerne vil alle profilere Renault med logo på klær når de spiller turneringer, og Australian Open er årets første Grand Slam-turnering.

Casper Ruud
Casper Ruud er 25 år og tre ganger Grand Slam-finalist, og har vunnet 10 ATP-turneringer. I dag er han rangert som nr. 11 i verden men han har vært helt oppe på 2.plass. Allerede i februar (9-11) er han å se i Norge, under turneringen UTS i Telenor Arena.

"Jeg er glad for å bli en del av Renault-familien som global ambassadør! Det er en ære å jobbe med et så prestisjefylt merke som har en så rik historie i bilindustrien. Jeg ble spesielt motivert og inspirert til dette samarbeidet med Renault da jeg hørte om den jobben som gjøres for lokalsamfunn rundt i verden, og jeg ser frem til dette samarbeidet".

Casper Ruud

Give me 5 - utgjør en forskjell
Siden 2022 har Renault vært med på å bygge og renovere tennisbaner i Frankrike, Brasil og Argentina. I Frankrike har Renault støttet Yannick Noahs veldedighetsorganisasjon, og finansiert prosjekter for å bygge lekeplasser i vanskeligstilte samfunn i Marseille, Poitiers og Roubaix.

Adm.dir i Renault Norge, Nils-Henrik Holmen sier han er svært stolt over merkets nye ambassadør. Det er ikke hver dag vi får muligheten til å samarbeide med en verdensstjerne, som i tillegg er norsk. Vi ser frem til en spennende tennis-sesong og ikke minst å samarbeide med Casper Ruud. Som en del av samarbeidet skal selvsagt Casper Ruud kjøre Renault i Norge, når han er hjemme.

Adm.dir RBI Norge AS

Motor Gruppen var fra tidligere importør av Mitsubishi samt eier av en rekke forhandlere, først og fremst i de store byene.
Renault og Dacia selges via Motor Gruppens egeneide forhandlerkjede (Motor Forum), samt hos en rekke frittstående forhandlere.

Totalt sett finner du autoriserte Renault- og Daciaforhandlere på ca 50 steder i Norge.
RBI (Renault Bil Import) Norge AS er selskapet som er ansvarlige for salg og markedsføring av merkene Renault og Dacia i Norge.

www.renault.no // www.dacia.no