Nye Renault CAPTUR Plug-in hybrid

LANSERING AV CAPTUR PLUG-IN HYBRID

Nye CAPTUR Plug-in hybrid er Renault Gruppens første modell som lanseres med den avanserte E-TECH teknologien. I løpet av kort tid vil også Clio E-TECH hybrid og Megane E-TECH Plug-in hybrid lanseres.

ELEKTRISK NÅR DU VIL
Nye CAPTUR Plug-in hybrid har et 9,8 kWh batteri (400v) og med den nye E-TECH motoren som yter 160 hk er dette en bil som forener det beste fra to verdener. Her kan hele familien dra på langtur med et drivstofforbruk på kun 0,15 l/mil, men også kjøre 100% elektrisk i inntil 65 km (WLTP bykjøring/ 50 km blandet kjøring). I ren elektrisk modus er toppfarten 135 km/t. Elektrisk når du vil!

CAPTUR Plug-in hybrid er en romslig SUV fullspekket av teknologi, utstyr og komfort med sømløse girskift som gir en dynamisk og behagelig kjøring.

UTSTYRSNIVÅER
Nye CAPTUR lanseres både med bensinmotor og som Plug-in hybrid

• TCe 155 hk EDC. Utstyrsnivåene ZEN og INTENS
  • E-TECH Plug-in hybrid 160 hk. INTENS

Utstyrsnivået INTENS er svært godt utstyrt, men det er også en rekke muligheter for ekstrautstyr og personifisering, inkludert mange to-fargede lakkvarianter.

Nye CAPTUR Plug-in hybrid drar nytte av avansert teknologi med fokus på energigjenvinning, og er direkte inspirert av Renaults F1-ekspertise.

E-TECH Plug-in-teknologien er utviklet av Renaults ingeniører og inneholder over 150 patenter.
Komponenter designet av Renault Nissan Mitsubishi-alliansen, brukes i den nye generasjonen av 1,6 liter bensinmotoren (4 sylindre) med de to elektriske motorene og den innovative multimodus girkassen.
Den koblingsfrie girkassen er svært effektiv med knapt merkbare gir. Uansett batteriladingsstatus, har plug-in-versjonen fordelene av hybrid-systemet, bilen starter alltid på strøm for raskere respons og for å holde drivstofforbruket nede.

NYE CAPTUR
Helt siden lanseringen i 2014 har CAPTUR vært en stor Europeisk suksess.

Nye CAPTUR bør ha minst like gode muligheter da det aller meste er nytt/ videreutviklet sammenlignet med sin forgjenger.
Takket være de fleksible løsningene har nye CAPTUR bl.a klassens største bagasjerom med inntil 536 liter/ 379 liter (bensin/ PHEV-versjon).
Bakre seterad kan skyves hele 16 cm frem/tilbake etter behov. I tillegg er kneplassen i baksetene forbedret med 20 mm.
Med bedre plass og bedre utnyttelse av plassen sammenlignet med forgjengeren sitter man både komfortabelt og har godt med lagringsplass.

• E-TECH Plug-in hybrid motor med 160 HK
  • 9,8 kWh batteri
  • 65 km elektrisk rekkevidde
  • Nytt karosseri og 11 cm lengre enn forgjengeren
  • Nytt interiør
  • «Flytende» midtkonsoll med E-shifter girspak
  • Nye designelementer
  • Nytt sikkerhetsutstyr
  • Fullades på ca 3 timer
  • 750 kg tilhengervekt (1200 kg på bensinversjon)
  • Multi-Sense kjøreinnstillinger (MySense, PureMode og SportMode)
  • Smart cockpit
  • 10,2` digitalt førerdisplay
  • EASY LINK multimediasystem med 9,3` touchskjerm, navigasjon og speiling av smarttelefon
  • Android auto og Apple carplay
  • 19 fargekombinasjoner

PRISER
TCe 155 hk – ZEN kr. 339.900,-
TCe 155 hk – INTENS kr. 354.900,-
Plug-in hybrid 160 hk INTENS kr. 349.900,-

Alle priser er eks. frakt/lev

Renault selges i 17 av Motor Gruppens egen-eide forhandlere (Motor Forum) samt hos en rekke frittstående forhandlere.

Totalt er det ca 50 stk autoriserte Renaultforhandlere i Norge.

RBI (Renault Bil Import) Norge AS er selskapet som er ansvarlig for salg og markedsføring av merkene Renault og Dacia i Norge.