NYE RENAULT KANGOO - ÅRETS VAREBIL 2022

NYE RENAULT KANGOO - ÅRETS VAREBIL 2022

• Renault Kangoo er kåret til International Van of the Year (IVOTY) 2022 av en jury bestående av 24 europeiske journalister
  • Renault ble sammen med den nye Mercedes-Benz Citan, anerkjent som den beste varebilen av de 14 kjøretøyene som har blitt lansert de siste 12 månedene
  • «Open Sesame by Renault». Sidedøren som har «b-stolpen» integrert gir brukeren 1,45 meter bred sideadkomst. En nyttig, smart og unik innovasjonk
  • Nye Kangoo varebil produseres på Renaults fabrikk i Maubeuge

UTDELING AV PRISEN
Under Solutrans-messen i Lyon overrakte Mr. Jarlath Sweeney (IVOTY-juryleder) beviset på at nye Renault Kangoo har vunnet «International Van of the Year 2022» til Mark Sutcliffe (SVP, LCV Business Unit, Renault Group).

Juryen, som består av 24 biljournalister plasserte Renaults nyeste varebil øverst foran konkurrenter fra 11 forskjellige merker som har blitt lansert de siste månedene.

For IVOTY-juryen er hovedkriteriene for International Van of the Year-prisen bl.a

• Kjøretøyets bidrag til bedre effektivitet
  • Sikkerhet
  • Bærekraft og miljøstandarder i sektoren for lette nyttekjøretøyer

Dette er fjerde gang et nyttekjøretøy fra Renault vinner IVOTY-prisen

• Master (1998)
  • Trafic (2002)
  • Kangoo Z.E. (2012)

Mark Sutcliffe, SVP, LCV Business Unit, Renault Group

"Jeg vil takke den europeiske juryen for å ha valgt nye Renault Kangoo varebil som 'International Van of the Year 2022'. Denne prisen betyr mye for Renault og er en stor inspirasjon for alle som jobber for og med Renault. Den gir en bekreftelse på at den innsatsen som legges ned for å designe og produsere en varebil med høye kvalitetsstandarder og unike innovasjoner, designet for å forbedre hverdagen til profesjonelle kunder, lønner seg. Denne prestisjetunge prisen er en anerkjennelse av Renaults 120 år med innovasjon og kunnskap innen lette varebiler».

Nye Renault Kangoo vil lanseres i Norge, våren 2022 og priser vil bli presentert senere

Motor Gruppen overtok 1. september 2010 importen av Renaultbiler og deler fra Renault Nordic.

Motor Gruppen var fra tidligere importør av Mitsubishi samt eier av en rekke forhandlere, først og fremst i de store byene.
Renault og Dacia selges via Motor Gruppens egeneide forhandlerkjede (Motor Forum), samt hos en rekke frittstående forhandlere.

Totalt sett finner du autoriserte Renault- og Daciaforhandlere på ca 50 steder i Norge.
RBI (Renault Bil Import) Norge AS er selskapet som er ansvarlige for salg og markedsføring av merkene Renault og Dacia i Norge.

www.renault.no // www.dacia.no