Nye Renault E-Tech electric

Nye Renault Kangoo E-Tech electric

NYE KANGOO E-TECH ELECTRIC

• 300 km rekkevidde* (WLTP)
  • 90 kW-motor og 45 kWh litium-ion-batteri
  • Hurtiglad inntil 170 km rekkevidde på 30 minutter
  • Hengervekt 1500 kg
  • 600 kg nyttelast (800 kg på lang versjon)
  • Salgsstart i Norge fra våren 2022

Renault har vært en pioner innen elektrisk mobilitet og nr 1 innen elektriske nyttekjøretøy i Europa siden 2011. Elektriske Kangoo har vunnet hjertene til rundt 70 000 profesjonelle kunder siden lanseringen på slutten av 2011. Nye Kangoo E-Tech electric vises første gang 16. november på bilmessen Solutrans i Lyon.

300 KILOMETER WLTP REKKEVIDDE
Takket være det nye litium-ion-batteriet med en kapasitet på 45 kWh, kan nye Kangoo E-Tech electric skilte med en rekkevidde på opptil 300 km. Batteriet er plassert under gulvet, og har ingen innvirkning på lasterommets kapasitet.

SEKS ULIKE KJØREMODUS
Kangoo E-Tech electric er utstyrt med en 90kW motor som kan skilte med 245Nm dreiemoment for en jevn og stressfri kjøreopplevelse under alle omstendigheter. Eco-modusen begrenser kjøretøyets effekt og topphastighet, og optimaliser rekkevidden. Brukes mest fornuftig når man har lett last.

Velg mellom tre ulike regenereringsmoduser:
Sailing (B1): Begrenset regenerering, egnet for kjøring på motorvei
Drive (B2): Standard regenerering, modus for allsidig bruk
Brake (B3): Maksimal regenerering for bruk i trafikkork og på veier med lavere hastigheter

På nye Kangoo E-Tech electric assisteres konvensjonell hydraulisk bremsing av et ARB-system (Adaptive Regenerative Brake System), som maksimerer mengden gjenvunnet energi uavhengig av valgt regenereringsmodus. Det betyr at sjåførene kan velge mellom seks ulike kjøremoduser for optimal komfort og rekkevidde. Informasjon knyttet til den valgte kjøremodusen, elektrisk strømstyring og ADAS vises på et 10-tommers digitalt instrumentpanel i farger.

170 KILOMETER PÅ 30 MINUTTER
Nye Kangoo E-Tech electric kan hurtiglades (80 kW) som gir inntil 170 km rekkevidde (WLPT) på 30 min.

VARMEPUMPE FOR STØRRE REKKEVIDDE
For å optimalisere rekkevidden året rundt, er nye Kangoo E-Tech electric utstyrt med en varmepumpe som tar varme fra luften rundt kjøretøyet for å varme opp kupeen uten å bruke noe av kapasiteten til batteriet. Varmepumpen har best kapasitet mellom -15°C og +15°C

INNOVATIVE LØSNINGER OGSÅ PÅ NYE KANGOO E-TECH ELECTRIC
Som f.eks

• den geniale 'Open Sesame by Renault' som har markedets bredeste sideåpning på 1,45 m
  • det innovative 'Easy Inside Rack', 'Renault Easy Link' multimediasystem med 8-tommers skjerm
  • det håndfrie nøkkelkortet
  • den automatiske parkeringsbremsen
  • de tre forsetene med sentralt sammenleggbar ryggstøtte som blir til et mobilt kontor
  • nesten 60 liter lagringsplass i førerhuset inkludert 'Renault Easy Life'-skuffen
  • den nyeste generasjon ADAS, inkludert Adaptive Cruise Control med Stop & Go og Motorway and Trafic Companion som markerer det første skrittet mot autonom kjøring
  • oppvarmet frontrute, forseter og ratt (ekstrautstyr)

FABRIKKEN I MAUBEUGE
Siden 2011 har Renault-fabrikken i Maubeuge, produsert Kangoo (produserer også for Nissan og Mercedes) og for å sikre kvaliteten er fabrikken nylig blitt oppgradert for over 450 millioner euro. Elmotoren og ladeenhetene til nye Kangoo E-Tech electric produseres på fabrikken i Normandie.

* i påvente av endelig godkjenning

Motor Gruppen var fra tidligere importør av Mitsubishi samt eier av en rekke forhandlere, først og fremst i de store byene.
Renault og Dacia selges via Motor Gruppens egeneide forhandlerkjede (Motor Forum), samt hos en rekke frittstående forhandlere.

Totalt sett finner du autoriserte Renault- og Daciaforhandlere på ca 50 steder i Norge.
RBI (Renault Bil Import) Norge AS er selskapet som er ansvarlige for salg og markedsføring av merkene Renault og Dacia i Norge.

www.renault.no // www.dacia.no