RENAULT 4EVER TROPHY, IKONET ER TILBAKE!

RENAULT 4EVER TROPHY, IKONET ER TILBAKE!

IDAG BLE EN ELEKTRISK VERSJON AV IKONISKE RENAULT4 AVDUKET

Renault 4 er mye mer enn en bil: den er et ekte ikon!
Med over 8 millioner solgte enheter i mer enn 100 land, har den overlevd flere generasjoner de siste 60 årene.
Den er ujålete, men likevel elegant, en bil for alle, og appellerer like mye til begge kjønn.
Produksjonen ble avviklet for 30 år siden, men Renault 4 har aldri forlatt rampelyset, og nå kommer den tilbake for fullt.
4EVER har en retrostil som perfekt blandes med moderne og sofistikerte linjer og viser vei for den fremtidige helektriske B-SUV`en
4EVER Trophy etterfølger Renault 5 Prototype som også får en ny elektrisk framtid om ikke lenge.

"4L er en myte. Og myter dør aldri! Renault 4 er en bil som alle kan elske og i dag presenterer vi en moderne og elektrisk nytolkning av Renault 4."
Luca de Meo, CEO RENAULT

"For å bringe 4EVER Trophy inn i vår tid, har vi tilført bilen en strømlinjeform med teknologisk snert. Alle disse elementene er nøye utformet slik at designet appellerer til både de som kjenner til 4L`s historie, men også til de yngre generasjoner».
Gilles Vidal, VP, Renault Brand, Design

EN UNIK LYSSIGNATUR
4EVER Trophy setter en ny vri på Renault 4s ikoniske horisontale grill med de runde frontlysene, nå med Matrix LED-lys. Dette gir bilen en tydelig og sterk identitet. De lett gjenkjennelige baklyktene også har blitt redesignet men er lett gjenkjennelige og gir et tydelig hint til den ikoniske 4L.

EN LETT OFF-ROADER MEN IVRIG ETTER Å UTFORSKE
Den robuste 4EVER Trophy-showbilen formidler eventyrlyst ved første øyekast og den elektriske drivlinjen gjenspeiler fremtidens produksjonsmodell. Den nedre delen på 4EVER Trophy, malt "Gun Metal Silver", har blitt designet for utendørsbruk og den utstråler virkelig eventyrlyst.

Designet gir 4EVER Trophy et tøft utseende. Det uthulede panseret har et stort luftavtrekk som forbedrer effektiviteten til radiatoren som er plassert i midten. Overhenget foran er forkortet betraktelig for en større klaereringskapasitet.

Med et reservedekk plassert på karbonfibertaket, en spade og kjørebrett (for bedre grep) er plassert på den øvre delen av bakdøren, er bilen klar til å takle enhver situasjon.

De store beskyttelsespanelene på den nedre delen er laget med en klaring på 20 cm rundt hjulbuene og SUV`en har 19 tommers felger. Underbuen er forsterket for å gi bedre beskyttelse for batteriet som er plassert i midten av chassiset.

Hvert hjul på 4EVER Trophy har en kompressor som lett justerer dekktrykket fra innsiden av bilen, dersom terrenget krever det.

Mens 4EVER Trophy helt klart er inspirert av å være en terrengbil, mens den fremtidige elektriske Renault 4 har som mål å være like allsidig som forgjengeren var – eller rettere sagt alltid har vært siden 1962. Showbilen 4EVER Trophy viser dermed retning for den kommende helelektriske SUV-en i B-segmentet.

I likhet med Renault 5, vil Renault 4 bli produsert på den nye CMF-BEV-plattformen for elektriske kjøretøyer i B-segmentet. Plattformen vil garantere den beste ytelsen når det gjelder rekkevidde, støynivå og kjørekomfort, uten at det går på bekostning av design.

Markedsposisjoneringen til den kommende Renault 5 og Renault 4 vil være omtrent som Clio og Captur.

I likhet med forgjengeren vil det fremtidige Renault 4 bli produsert i Frankrike. Alle kjøretøy som bruker CMF-BEV-plattformen blir bygget hos ElectriCity i Nord-Frankrike.

TEKNISKE SPESIFIKASJONER RENAULT 4EVER TROPHY

Lengde: 4.160 mm
Bredde: 1.950 mm
Høyde: 1.900 mm
Akselavstand: 2.570 mm
Dekk foran og bak: 255/55R19
Drivlinje: fullelektrisk

Motor Gruppen overtok 1. september 2010 importen av Renaultbiler og deler fra Renault Nordic.

Motor Gruppen var fra tidligere importør av Mitsubishi samt eier av en rekke forhandlere, først og fremst i de store byene.
Renault og Dacia selges via Motor Gruppens egeneide forhandlerkjede (Motor Forum), samt hos en rekke frittstående forhandlere.

Totalt sett finner du autoriserte Renault- og Daciaforhandlere på ca 50 steder i Norge.
RBI (Renault Bil Import) Norge AS er selskapet som er ansvarlige for salg og markedsføring av merkene Renault og Dacia i Norge.

www.renault.no // www.dacia.no