RENAULT MOT STRØMMEN

RENAULT MOT STRØMMEN

Renault går i disse urolige tider mot strømmen med elektriske Renault Zoe, og setter prisen ned med kr 20.000 i sommerens kampanje!

I en tid der mange bilaktører øker sine priser gjør Renault det motsatte og introduserer sommerkampanjen «OPPLEV NORGE» der Zoe rabatteres med kr 20.000 og dermed får en startpris på kr. 229.900!
Zoe med 395 km rekkevidde har fra før av benyttet «mest rekkevidde for pengene», og dette forsterker seg i enda større grad nå.

Hva inneholder prisrabatten?
Prisrabatten på Zoe er kr 10.000 i rent prisavslag, og de siste kr 10.000 i avslag er for de som ikke har behov for den medfølgende ekstra ladekabelen, det såkalte «Ucase ladesettet» fra Raydiall.

Hva menes med «den ekstra ladekabelen»?
Zoe leveres med en standard ladekabel (Mode 3/ Type 2 for lading inntil 22 kWh på AC ladestasjoner) som er tilpasset hjemmeladere/ wallbox, men som krever TN-nett. For å kunne «lade overalt», dvs. både i et IT og TN- strømnett kreves «den ekstra ladekabelen» som har vært inkludert i prisen siden lanseringen av nye Zoe

Hvorfor gi mulighet for ikke å ta med dette ladesettet?
Zoe har med sin ombordlader, mulighet til å lade 22 kWh AC (i tillegg til inntil 50 kWh DC), men systemet krever TN-strømnett. Det er kun på det eldre IT-strømnettet det kreves en ekstra ladekabel/ trafo for å lade.

Mange elbil-eiere har installert en hjemmelader, eventuelt med en transformator, som muliggjør lading også fra IT-nett. Andre lader sin elbil på jobb eller via offentlige ladestasjoner med TN-nettverk. Mange av disse har derfor ikke behov for den «ekstra ladekabelen» (Ucase ladesettet). Dette gjelder også mange av dagens Zoe-eiere som nå er i ferd med å bytte ut sin eldre Zoe med en ny, forteller PR & Markedsdirektør Roger Andersen.

Den siste tiden har vi derfor merket en økt etterspørsel etter å kunne velge bort denne ladekabelen/ ekstra ladesettet, men dette har ikke vært mulig før. Det åpner vi derimot opp for nå i vår sommerkampanje, og da trekkes ytterligere kr. 10.000,- av kjøpesummen.

Hva hvis man ønsker å få med ladekabelen?
Det er selvfølgelig fortsatt mulig, da vil prisreduksjonen på Zoe i kampanjeperioden være kr. 10.000,-

Hvor lenge varer dette tilbudet?
Tilbudet i sommerkampanje varer i perioden mai, juni og juli, eller så langt lageret rekker. Prisavslaget gjelder kun på lagerbiler, dvs. biler som pr. dd er i landet.

Hvordan er det mulig å senke pris, når de fleste andre øker pris?
Vi har vært i tett dialog med vår fabrikk og klart å sikre oss et godt antall biler som nå er i landet, der vi tilbyr denne prisreduksjonen, noe som er hyggelig, selv med den utfordrende valutasituasjon som er.

Hva er leveringstiden i kampanjeperioden?
Da vi er i den heldige situasjonen at vi har biler i landet, kan vi også garantere våre kunder en svært rask levering. Våre forhandlere er utstyrt med en eller flere demo-biler i tillegg til at de aller fleste har biler hos seg for utlevering.

Opplev Norge i en elbil denne sommeren?
Med et så gunstig pristilbud håper vi å tilrettelegge for at enda flere nå får muligheten til å feriere i eget land denne sommeren, i en elbil fra Renault.

Det er derfor ikke tilfeldig at vår sommerkampanje har fått temaet «Opplev Norge». Med denne kampanjen tilrettelegger vi ikke bare for en svært prisgunstig elbil, men vi har også i samarbeid med lokale aktører og flinke «hobbyfotografer» tilrettelagt for å tipse det norske folk om reisemål som det kan være verdt å få med seg i sommer. Sammen med 12 stk «instagrammere» har vi valgt ut destinasjoner / motiv, som helt sikkert er på manges «bucket list», mens for andre kan det være en «skjult og ukjent» skatt, alle foreviget av «vanlige» fotografer.

I fbm. med reisetips kommer vi til å «løfte» frem små, lokale aktører som er i tilknytning/ i nærheten av disse reisemålene slik at de forhåpentligvis også kan få økt trafikk og «blest».

Reisemålene presenteres på renault.no/opplevnorge2020 for inspirasjon og nytte og i tillegg har vi lansert en Instagramkonkurranse der man kan vinne premier for kr 200.000! Alt man trenger å gjøre er å merke sitt sommerbilde med #opplevnorge2020

Med dette ligger alt til rette for at det kan bli en elektrisk sommerferie for mange i år, avslutter Andersen.

Mer info på renault.no/opplevnorge2020

Motor Gruppen var fra tidligere importør av Mitsubishi samt eier av en rekke forhandlere, først og fremst i de store byene.
Renault selges nå i 17 av Motor Gruppens egen-eide forhandlere (Motor Forum) samt hos en rekke frittstående forhandlere.

Totalt sett finner du autoriserte Renaultforhandlere på ca 50 steder i Norge.
RBI (Renault Bil Import) Norge AS er selskapet som er ansvarlige for salg og markedsføring av merkene Renault og Dacia i Norge.