Renault Zoes ladeutfordringer er nå løst!

Renault Zoes ladeutfordringer er nå løst!

Mini-transformator for lading av Renault ZOE i IT-nettverk er leveringsklar innen utgangen av september måned. Alle andre goder som Wallbox og 30 dagers angrefrist opprettholdes.

Siden lanseringen av Renault ZOE på det norske markedet våren 2014 har det norske strømnettet (IT-nett) vært et «varmt» tema for alle Renault ZOE interesserte kunder, bilpressen og ikke minst diverse elbil-bloggere. Renault ZOE er av pressen ansett som den mest fremtidsrettede bilen med det mest fremtidsrettede og effektive ladesystemet. Pt er Renault ZOE den eneste elbilen som kan lade i et rent AC-nett (vekselstrøm, som er det som finnes i alle kontakter).

Hovedfordelene med AC-lading er at det er betydelig rimeligere å etablere enn DC-ladning (likestrøm) og at det gir en langt mer effektiv lading av bilen. Renault ZOE lades med Renaults Wallbox på 11 kw på ca. 2 timer fra tomt til fullt batteri. Utfordringen er at man trenger TN-nett, noe de fleste husstander pt. ikke har. Renault Norge har hittil løst denne utfordringen ved å tilby alle kjøpere av Renault ZOE kostnadsfri installasjon av både Wallbox og TN-transformator.

Dagens utfordring er således ikke hjemme-lading, men «borte-lading» som for Renault ZOE frem til nå har vært begrenset til lokasjoner med TN-nett. Utfordringen er nå løst! Renault Norge har, sammen med en ekstern leverandør, utviklet en mini-transformator som kan lade bilene i alle landets stikkontakter. Det være seg på hytta, kontorbygg og/eller andre steder der våre kunder måtte ønske det. Prisen for transformatoren er kun kr 5 000.-.
Det eneste kunden trenger å gjøre er å plugge mini-transformatoren i kontakten for å lade Renault ZOEs med bilens original-ledning.

Det er viktig å merke seg at bilens ladetid med denne løsningen øker inntil ca. 10 timer. Dette er imidlertid det beste våre konkurrenter tilbyr!

Med mini-transformatoren går Renault enda et steg fremover, da den vil gi alle våre kunder mulighet til å lade overalt og samtidig beholde hurtiglader funksjonen hjemme med vår Wallbox. Ingen andre elbilleverandører er i stand til å tilby slike muligheter.

Samtidig opprettholder vi naturligvis vår 30-dagers angrefrist til alle våre kunder, så alle interesserte kan oppleve hva det vil si å ha full fleksibilitet.

Med Renault ZOE behøver ingen å bekymre seg om kjørelengder. Bilen har en kjørelengde på opptil 210 km (NEDC), hurtiglader i eget hjem og nå også «hyttelader».

MotorGruppen overtok 1. september 2010 importen av Renaultbiler og deler fra Renault Nordic. MotorGruppen var fra tidligere importør av Mitsubishi samt eier av en rekke forhandlere, først og fremst i de store byene. Renault selges nå i 13 av Motor Gruppens egeneide forhandlere (Motor Forum) samt hos en rekke frittstående forhandlere.

Totalt sett finner du autoriserte Renaultforhandlere på mer enn 30 steder i Norge og flere vil komme til etter hvert.
RBI (Renault Bil Import) Norge AS er selskapet som er ansvarlige for salg og markedsføringen.

Renault har satt seg klare mål om å være blant de beste merkene på kvalitet og har i de senere årene vist sterk fremgang i en rekke uavhengige kvalitetsundersøkelser. I 2011 ble Renault det merket med størst fremgang i Autoindex for andre året på rad og scoret spesielt høyt på kundeopplevelsen hos forhandlerne, både på salg og service.