Roswi – ny distributør for BioLite i Norge

Roswi – ny distributør for BioLite i Norge

Innovative BioLite er blant annet kjent for å produsere friluftskjøkken som ved hjelp av kongler og pinner under matlaging kan omdanne ild til energi for lading av enheter. I produktporteføljen finnes det også produkter som hodelykter, bærbare solcelleladere og lykter som lades ved hjelp av solenergi. Roswi har med stor suksess representert BioLite i Sverige, Danmark og Finland i flere år, og tar nå også over distribusjonen i Norge.

Populære produkter for både friluftsentusiaster og preppere

Produktsjef Michael Carlander hos Roswi er overbevist om at BioLites produkter er helt riktige for det norske markedet:

"BioLites sortiment er spennende og helt riktig i tiden. I Norden går vi hele tiden nye veier for å ta vare på det vår vakre natur har å by på, samtidig som vi søker bærekraftige måter å generere energi på. BioLites produkter har vist seg å være spesielt populære blant friluftsentusiaster og preppere. Vi er svært stolte over å få representere BioLite også i Norge", avslutter Michael.

International Sales Manager, Demian Lashlee, hos BioLite tilføyer:

"With BioLite's rising momentum as a global brand, we've partnered with Roswi AB to support both new and existing relationships with Norwegian retailers that share our passion for the outdoors. Roswi has shown themselves to understand our unique portfolio of renewable energy products as well as our desire to provide unparalleled customer service. Their business goals align perfectly with our own and we are thrilled to embark on this next stage of growth together", sier Demian.

Brenner for sikker og bærekraftig energi

BioLite har et sikkert og tydelig mål: Sikker og bærekraftig energi for alle. «The BioLite mission» går ut på at alle skal ha tilgang til sikker energi. Dette inkluderer befolkningen som lever «off the grid» i for eksempel Afrika. Der er helseaspektet en ekstra viktig del, ettersom mange husholdninger mangler strøm, og det er vanlig at maten lages over røykfylt åpen ild. BioLites Homestove reduserer de giftige gassene i røyken og genererer samtidig strøm når man brenner vanlig ved. BioLite har også tilpassede avbetalingsordninger for brukere i Afrika der gjennomsnittsinntekten er lav.

BioLite utvikler teknologi og produkter som er tilpasset for både "off the grid"-formål og friluftsliv. Som et ledd i klimaarbeidet er BioLite også Climate Neutral-sertifisert.

Er du nysgjerrig på vårt  BioLite-sortiment? Kontakt oss gjerne via opplysningene nedenfor:

Michael Carlander,
Produktsjef Roswi
Email:  michael.carlander@roswi.se

Cecilia Theisinger,
Pressekontakt Roswi
Tel+46 8 505 665 27
Email:  cecilia.theisinger@roswi.se

Roswi er en grossist og importør av kvalitetsprodukter innen sport, fritid, utendørsliv og kjøkken.

Blant de kjente varemerkene finner du ENO, Hydrapak, Kupilka , Fällkniven med flere. For mer informasjon om varemerkene som Roswi AB representerer, se  www.roswi.no.

Kvalitetsprodukter innen kjøkken, sport, fritid og friluftsliv

Roswi er en grossist og importør av kvalitetsprodukter innen kjøkken, sport, fritids- og utendørsliv. Under ett og samme tak samler Roswi noen av verdens absolutte toppmerker. Produkter som er like flotte å se på som de er fullendte i funksjon. Alt er nøye utvalgt og testet av selskapet selv.
Blant de kjente varemerkene finner du ENO, Hydrapak, Kupilka , Fällkniven med flere. For mer informasjon om varemerkene som Roswi AB representerer, se www.roswi.no.

Roswi NO
Vendevägen 85B