Spisebord Porto, 3 995 kr, hagestol Neapel, 399 kr & stolpute New Port, 399 kr.

7 tips for koselige sommermiddager

Nå flytter vi snart spiseplassen til balkong og terrasse! Blant Rustas sommernyheter finner du flere bord og stoler i praktiske materialer, for både store og små selskap. Rustas interiørdesigner Andrea Jörbrink deler sine tips til hvordan du skaper en hyggelig uteplass for mingling og mat

1. Ønsker du å få plass til mange ved matbordet? Sats på et uttrekkbart bord. Nyheten Porto, med bordplate i praktisk aintwood, kan forlenges fra seks til åtte sitteplasser. For deg som vil kombinere spisegruppen med et loungesett, så har vi serien Monaco, som i år utvides med bord og stoler.

2. Fine sitteputer gir både ekstra komfort og gir spiseplassen et ekstra hyggelig uttrykk. Rusta har nyheter for alle smaker, fra den moderne posisjonsputen Hampton til de enkle stolputene i serien Cannes.

3. Ram inn spiseplassen med et fint utendørsteppe. Nyheten Naemi i bast finnes i flere fine farger. Et annet tips er å la flere tepper overlappe hverandre – det er skikkelig effektfullt!

4. Slå deg løs med belysning! Bland solcellelamper med batterislynger og lykter med levende lys. Flere av Rustas solcellenyheter er fine å henge i trærne eller fra balkongtaket, men de kan også pynte opp spisebordet. Tre lysslyngene rundt balkongrekkverket, espalieret eller parasollen for et koselig uttrykk.

5. Tekstiler hjelper deg å forsterke innredningsstilen din. Det nye mønsteret Vanja i rosa, blått og grått går igjen i både sitteputer, pynteputer, pledd og voksduker.

6. Omgås rundt maten! Med grillnyheten Smokeless BBQ får du en portabel kullgrill i miniformat som gir perfekt grillvarme på null tid. Grillen kan plasseres direkte på bordet, og bruker du en tenngel får du en helt røykfri grilling.

7. Garder deg for norsk sommer. Med en paviljong og infravarme er du rustet for middag i all slags vær!

Therese Skalman

Pressekontakt Market PR Coordinator Market PR 0046726017510