Vårens balkongsortiment er multifunksjonelt

Grensene mellom inne og ute blir stadig utydeligere, og nå setter vi enda mer fokus på balkongen. I år er Rustas balkongsortiment større enn noensinne og rommer alt fra multifunksjonelle loungemøbler til plasseffektive bord, stoler og fine detaljer.

Hva med en sofa som også rommer oppbevaring, ekstra sitteplass og bord? Loungenyheten Torino i kunstrotting tar minimalt med plass, men rommer en mengde av muligheter.

– Når solstrålene begynner å varme om våren, kommer også lysten til å trekke ut. I år har vi satset stort på fine men fleksible balkongmøbler i flere ulike stiler, både for den store og den lille balkongen, sier produktsjef Madelene Bishti.
Også fjorårets suksessmøbel, loungesettet Monaco, er tilbake i sortimentet, som i år utvides med stoler og matbord. I tillegg har vi fått inn nyheten Skagen, et stilrent loungesett i hvitlakkert aluminium.

På oppbevaringsfronten er det også mange praktiske nyheter, som en mindre putekasse i kunstrotting – perfekt som ekstra sitteplass. En kombinert benk med espaljer gjør det enkelt å dyrke blomster, grønnsaker og krydderplanter på balkongen uten å måtte utnytte gulvarealet.

Det nette cafésettet Antibes i svart og hvitt får selskap av en dus lysegrønn farge. I samme serie finnes det også et sammenleggbart balkongbord som også kan brukes som brett. Dette kan matches med sammenleggbare stoler eller nyheten Amalfi, en romantisk og stabelbar korgstol.

Solcellebelysning og batteridrevne lysslynger hjelper å skape en koselig stemning på balkongen også på kveldstid. I vår finner du i tillegg flamingolanterner og rislamper blant nyhetene. Balkongen er ikke lenger separert fra innendørsmiljøet, men heller en gjenspeiling av det.

– Fullfør balkongstilen med et fint utendørsteppe, en parasoll, nye puter og pledd. I år er det ekstra lett å finne en helhetlig løsning for balkongen hos Rusta, avslutter Madelene.

Nyhetene lander i varehusene mellom uke 8 og 12 (NB! Loungesett Skagen kommer i uke 18).

Om Rusta

Rusta tilbyr hjem- og fritidsprodukter av god kvalitet, til markedets beste pris. Rusta innehar et bredt spekter av produkter innen en rekke ulike kategorier, inkludert skjønnhet, helse, rengjøring, hjemmeinnredning og -tekstiler, tepper, maling, og tapet, samt oppbevarings- og baderomsartikler. Selskapet har ca. 1600 ansatte. For mer informasjon, se www.rusta.no

Therese Skalman

Pressekontakt Market PR Coordinator Market PR 0046726017510