Foto: Ruter As / Nucleus AS, Daniel Jacobsen

Beregn god tid

Det er meldt gult farevarsel fra Meteorologisk institutt i dag, det innebærer at det kan bli vanskelige kjøreforhold flere steder i Oslo og Akershus. Dette vil påvirke kollektivtransporten, og vi anbefaler alle som skal ut og reise å beregne god tid.

- Vi forventer at det er busstrafikken som blir påvirket. Beregn god tid og reis gjerne med skinnegående transport som trikk, T-bane og tog om du kan, sier Cathrine Myhren-Haugen, kommunikasjonssjef i Ruter.

Foreløpig går kollektivtransporten stort sett som den skal. Reisende kan sjekke reiseplanlegger enten på nett eller i app for oppdatert informasjon om avganger.

Ruter As er et felles administrasjonsselskap for kollektivtrafikken i hovedstadsområdet. Vi administrerer over halvparten av kollektivtrafikken i Norge. Vår rolle er å planlegge, utvikle, samordne, bestille, markedsføre og informere om kollektivtrafikktilbudet. All operativ drift utføres av ulike operatørselskap som kjører på kontrakt for Ruter - alt innenfor samme billett- og prissystem. Våre eiere er Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune, (40 %). Totalt var det 341 millioner påstigninger i området vi dekker i 2022.