Buss 2B erstatter i helgen T-banen på strekningen mellom Helsfyr og Ellingsrudåsen.

​Buss for T-bane på linje 2 i helgen

Det skal gjennomføres planlagt vedlikehold på en støttemur ved Tveita og det settes inn buss for T-bane mellom Helsfyr og Ellingsrudåsen.

Fra lørdag morgen og ut søndag (26.-27. oktober) blir det buss for T-bane på linje 2 mellom Hellerud og Ellingsrudåsen i forbindelse med de planlagte og nødvendige arbeidene ved Tveita.

T-banen stopper ikke på stasjonene Tveita, Haugerud, Trosterud, Lindeberg, Furuset og Ellingsrudåsen.

Buss 2B settes inn på strekningen mellom Helsfyr (plattform G) og Ellingsrudåsen.

Utover dette er det endringer for linje 2 som vil kjøre mellom Østerås – Mortensrud lørdag og søndag.

– Beregn litt ekstra god tid og følg med i reiseplanleggeren eller appen RuterReise for detaljer om din reise, oppfordrer pressevakt i Ruter, Øystein Dahl Johansen.

Ruter As er et felles administrasjonsselskap for kollektivtrafikken i Oslo og Akershus. Vi administrerer over halvparten av kollektivtrafikken i Norge. Vår rolle er å planlegge, utvikle, samordne, bestille, markedsføre og informere om kollektivtrafikktilbudet. All operativ drift utføres av ulike operatørselskap som kjører på kontrakt for Ruter - alt innenfor samme billett- og prissystem. Våre eiere er Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune (40 %). Totalt var det 387 millioner påstigninger i Oslo og Akershus i 2018. På https://barekraft.ruter.no/ kan du lese mer om hvordan vi, sammen med våre operatører og samarbeidspartnere, jobber med bærekraft.