Buss 2B og 3B kjører fra holdeplass J i Sørkedalsveien hele perioden.

​T-banen stengt for vekselbytte

På grunn av et vekselbytte på Borgen kjører ikke T-banen mellom Majorstuen og Smestad fra 28.september til 6.oktober.

Det settes inn buss for T-banen i perioden. Bussen kjører fra holdeplass J i Sørkedalsveien til Smedstad og er skiltet 2B og 3B.

– Det kan være lurt å beregne litt ekstra god tid og sjekke reisen din i reiseplanleggeren, oppfordrer Øystein Dahl Johansen, pressevakt i Ruter.

Sporveien skal skifte ut sporveksler, på Majorstuen og Borgen i tillegg til arbeider med utskifting av strømskinner mellom Borgen og Majorstuen. T-banen stenger natt til lørdag 28. september og er stengt fram til natt til 7. oktober.

I tillegg blir det stengt mellom Majorstuen og Frøen i perioden natt til 3. oktober til og med natt til 7. oktober.

Fra mandag morgen 7. oktober skal T-banen i gang igjen som normalt.

Ruter As er et felles administrasjonsselskap for kollektivtrafikken i Oslo og Akershus. Vi administrerer over halvparten av kollektivtrafikken i Norge. Vår rolle er å planlegge, utvikle, samordne, bestille, markedsføre og informere om kollektivtrafikktilbudet. All operativ drift utføres av ulike operatørselskap som kjører på kontrakt for Ruter - alt innenfor samme billett- og prissystem. Våre eiere er Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune (40 %). Totalt var det 387 millioner påstigninger i Oslo og Akershus i 2018. På https://barekraft.ruter.no/ kan du lese mer om hvordan vi, sammen med våre operatører og samarbeidspartnere, jobber med bærekraft.