Nytt sortiment sikkerhetsprodukter for personlig beskyttelse

Nytt sortiment sikkerhetsprodukter for personlig beskyttelse

Norton lanserer et nytt sortiment med sikkerhetsprodukter for personlig beskyttelse. Sortimentet omfatter bl.a. åndedrettsvern, beskyttelseshansker, vernebriller og beskyttelsesdresser.

I det nye sortimentet inngår ulike typer åndedrettsvern og masker for ulike bruksområder. Blant annet kan det nevnes et åndedrettsvern med doble filtre som har beskyttelsesklasse A2P2,  som innebærer at masken beskytter både mot gasser og partikler. Denne masken har meget lav profil over neseryggen og gjør at man beholder et meget godt synsfelt. Masken er produsert i et mykt og føyelig materiale som gir god passform, blir det uttalt fra produsenten. Flere ulike masker med og uten pusteventil inngår også.

Bland nyhetene kan vi nevne beskyttelseshansker i ulike utførelser. Hanskene finnes i både nitrilgummi og latexgummi der nitrilhanskene brukes for håndtering av kjemiske preparater og latexhanskene for ikke-kjemiske. Begge typene er pudderfrie og er formet for venstre- respektive høyrehånd.

I det nye sortimentet inngår også vernebriller i ulike utførelser. Blant annet kan vi nevne vernebriller spesielt egnet for sveisearbeider og metallrbeider. Disse vernebrillene er blant annet justerbare for å oppnå best mulig passform. Videre finnes beskyttelsesdresser i ulike utførelser og materialer, bl.a. en beskyttelsesdress i polyester som er anti-statisk.

”Nortons nye sortiment med produkter for personlig beskyttelse har et meget bredt bruksområde – billakkeringsverksteder, metallindustri, treindustri, støperier mm. og produkteneouppfyller gjeldende EU-direktiv og regler” siger Lars-Erik Arnesen, salgsingeniør i Saint-Gobain Abrasives AS.