Samlerhuset teller ned til OL i London 2012

Samlerhuset teller ned til OL i London 2012 ved å tilby en olympisk minnemynt i begrenset opplag.

27. juli 2012 sparkes de olympiske leker i London i gang, og i 17 dager vil publikum og utøvere fra hele verden samles i Londons gater for å feire verdens største idrettsarrangement. I London vil det arrangeres 302 øvelser der over 10.000 deltakere fra 205 nasjoner vil delta.

Populære olympiske minnemynter

Olympiske minnemynter er et relativt nytt fenomen, men de har allerede blitt populære samleobjekter over hele verden. Til London OL er det lansert flere offisielle minnemynter, både i gull og sølv, som kun finnes i et begrenset opplag. Flere av disse starter allerede å bli utsolgt fra de ulike distributørene.

Samlerhuset tilbyr nå sine samlere mynten Countdown 2009 5£ sølvmynt. Dette er OL-mynten som er gitt ut i lavest opplag, og den er allerede utsolgt fra Myntverket. Hos Samlerhuset finnes det fremdeles noen tilgjengelige mynter av denne sorten, som kan bli svært attraktive hos samlere.

Den offisielle nedtellingsmynten finnes også i gull, og denne er også tilgjengelig hos Samlerhuset.

Samlerhuset Norge AS ble etablert i 1994, og er Norges største formidler av samlerobjekter som mynter, medaljer, frimerker, sedler og myntbrev, og tilbyr mynter fra nasjonalbanker og myntverk fra hele verden. Samlerhuset sitt formål er å skape samlerglede. Ved å skaffe til veie, utvikle og formidle samlerobjekter som er med på å bevare minner knyttet til viktige historiske begivenheter og personligheter.

Samlerhuset i sosiale medier:

• ol
  • olympiske leker