Gå videre til innhold
Invitasjon til fremlegging av Norges største undersøkelse om studenters helse og trivsel (SHoT 2022)

Pressemelding -

Velkommen til fremlegging av hovedfunn fra Studentenes helse- og trivselsundersøkelse 2022 (SHoT) og panelsamtale på Kvarteret.

Studentenes helse- og trivselsundersøkelse (SHoT) er Norges største studentundersøkelse. Undersøkelsen er besvart av nær 60 000 norske studenter i inn- og utland.

Lokalt arrangement i Bergen finner sted på studentkulturhuset Kvarteret

Tid: 8.september, kl.11-12.15 Fremleggingen vil bli strømmet fra Oslo.

Dørene åpner kl 10.30
10:50
Velkommen, kort intro om hva vi kan forvente oss i dag.

11.00 Fremlegging av hovedfunn i SHoT 2022 ved Kari-Jussie Lønning, leder for undersøkelsen. Fremleggelsen strømmes fra Oslo.

11:20
Første kommentarer fra rektor ved UiB Margareth Hagen og rektor ved HVL Gunnar Yttri.

11.30 Panelsamtale med

• Leder for Bergen kommunes utvalget for helse og sosial, Hilde Onarheim.
  • Leder i Velferdstinget Vest, Ida Lutro.
  • Leder Sammen psykisk helse og psykologspesialist Øystein Sandven,
  • Panelsamtalen som helhet vil ledes av Astri Lovett Hageberg, nyhetsredaktør i Studvest.

Det blir åpnet for spørsmål fra salen.

12:15 Møteslutt, lett servering og mulighet for videre samtale

Om SHoT

SHoT-undersøkelsen er Norges største studentundersøkelse og gir et viktig kunnskapsgrunnlag for studentenes helse- og trivselsituasjon. Den har blitt gjennomført i 2010, 2014 og 2018, med en tilleggsundersøkelse i 2021.

Studentsamskipnadene Sammen, Sit og SiO står bak SHoT, som gjennomføres av Folkehelseinstituttet. Undersøkelsen kartlegger forutsetninger og rammebetingelser for studentenes læring. SHoT 2022 har mottatt støtte fra Helsedirektoratet de siste fire årene og fra Kunnskapsdepartementet i 2021.

Mer informasjon finner du på nettsiden til SHoT.

Regions

Sammen er en samskipnad som jobber for at studenter på Vestlandet skal få en flott studietid.

Sonja Dyrkorn

Pressekontakt Administrerende direktør 481 62 687