Från noll till 11 000 stavtag – på söndag gäller det!

Pressmeddelande 22 februari 2019

Från noll till 11 000 stavtag – på söndag gäller det!

Närmare 900 ansökningar trillade in när Santander och En Svensk Klassiker tillsammans med Stephan Wilson bjöd in till projektet Min Klassiker – en livsstilsförändring värd att förverkliga. I början av december träffades deltagarna för första gången och hade då tagit noll (0) stavtag – nu på söndag den 24 februari ska de skida nio mil Öppet spår som kräver på ett ungefär 11 000 stavtag.

Stephan Wilson åker tillsammans med deltagarna för att stötta och uppmuntra dem under vägen.

• Om jag kan åka Vasaloppet, då tror jag att alla kan göra det. Jag är så otroligt stolt över våra deltagare som hittills har visat sådan otrolig kämpaglöd. Som alla vet kan allting hända under ett lopp. Men jag ska ta på mig min "super-coach-kostym" och finnas där vid deras sida, och förhoppningsvis skida alla de 9 milen från Sälen till Mora, säger Stephan Wilson, initiativtagare till Min Klassiker.

Deltagarna Line, Michel, Susanne och Ulrica har fått individuella träningsscheman av topptriatleten Annie Thorén och skidlegendaren Johan Olsson. Deras coachning, tips och pepp plus två genomförda träningsläger ska hjälpa deltagarna att klara utmaningen från Sälen till Mora.

• Det är klart det kommer bli en utmaning på söndag, nio mil är långt – även för mig! Men jag hoppas att deltagarna kommer ihåg att det här är deras lopp, det spelar ingen roll vad någon annan tycker. Den största förändringen har de redan gjort genom att ställa sig på startlinjen, säger skidlegendaren Johan Olsson.

Coacherna har kraftsamlat positiv energi som de hoppas kunna smitta av sig på deltagarna inför det första loppet av fyra i klassiker-resan.

• Jag skulle tro att de börjar bli lite nervösa inför loppet! Jag har delat med mig av mina egna erfarenheter från Öppet spår, och om det är en sak jag är övertygad om så är det att alla kan göra klassikern. Med vilja, tålamod och förberedelser så går det vägen – något som alla fyra har i sig! Säger triatleten Annie Thorén.

Se de tre första episoderna på minklassiker.se och följ Instagramkontot @minklassiker för kontinuerliga uppdateringar.

Kontakt:
Annica Saltskog / Corporate Communication Swedenannica.saltskog@santanderconsumer.se Tel: +46 72 454 00 27

Kategorier

Santander Consumer Bank är en del av den globala bankkoncernen Banco Santander som grundades 1857 och är en av de största bankerna i både Europa och världen med 133 miljoner kunder i över 45 länder.

Fotograf: Jeff Yingling

Triatleten Annie Thorén är den snabbaste kvinnan som gjort klassikern

Det var efter rekordtiden på Vätternrundan som Annie Thorén bestämde sig för att satsa på det kvinnliga klassiker-rekordet. Och satsningen gick triatletens väg.
– En underbar, men extremt kall dag på skidorna! Jag har kämpat väldigt hårt för att klara detta rekordet och att nu har skidat det i hamn känns helt underbart! säger Thorén om prestationen.
Annies Klassiker avgjordes under söndagens

Lån og sparing til små og store ideér

Santander Consumer Bank AS er en del av Banco Santander, et av verdens største finanskonsern. Banco Santander har 150 millioner kunder, over 13 000 filialer, og mer enn 200 000 ansatte

Santander