Enklere for økonomer med SAP Simple Finance

SAP Simple Finance lanseres på SAPPHIRE NOW i Orlando i dag. Det er en samling med løsninger som skal gjøre komplekse oppgaver innen finans og økonomi enklere å utføre. Skyløsningen er basert på SAP HANA gjennom SAP HANA Enterprise Cloud, og sikrer finansinformasjon i sanntid.

SAP har jobbet sammen med kundene for å finne ut hvordan de kan forenkle oppgavene, og ved å bruke SAP HANA Enterprise Cloud som plattform kan alt skje i sanntid med i-minnekapasiteten som HANA gir. Brukergrensesnittet er enkelt og forståelig, sånn at økonomiavdelingen enkelt kan ta i bruk løsningen.

Løsningene sørger blant annet for:

• Enkel samkjøring av transaksjoner og analyse
  • Finansprosesser, som aktiviteter ved månedsslutt, kan flyttes fra batcher til sanntid
  • Planlegging og budsjettering blir mer nøyaktig, og kombinert med prediktive analyser kan man enklere se effekten av nye forretningsmodeller og få større verdi av disse
  • Brukere får selvbetjent tilgang til alle typer informasjon

Eksisterende kunder kan enkelt flytte til SAP Simple Finance ved å overføre eksisterende løsninger til SAP HANA Enterprise Cloud.

Les mer i pressemeldingen på engelsk.

• Data, telekom, IT

• programvare
  • finans
  • økonomi

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 258000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner