Administrerende direktør Asle Prestegard (nr. 2 fra venstre) og HR-direktør Elin Ekrol (nr. 2 fra høyre) sammen med årets ledertalenter i Scandic Hotels Norge.

Åtte talenter i Scandic Norge fullførte prestisjetungt lederutviklingsprogram

I 20 år har Scandic utdannet fremtidige ledere gjennom det interne programmet Talent@Scandic. Nå er 30 talenter endelig i mål etter å ha vært gjennom intensiv opplæring i organisasjons- og lederutvikling.

Talent@Scandic er et høyt ansett lederutviklingsprogram i den nordiske hotellindustrien, og hvert år blir over 100 medarbeidere fra selskapets forskjellige markeder nominert til å delta. Av disse er det en håndfull talenter som plukkes ut og får gjennomgå opplæring i ledelse, kommersiell og operativ utvikling, prosjektledelse og finansiell forståelse. Målet er å ruste deltakerne til å bli fremtidige ledere i selskapet. Årets 30 talenter jobber på ulike hoteller og hovedkontorer i Norden, Tyskland og Polen.

- Før programmet starter, velger ledergruppen i Scandic-konsernet fokusområder som er i tråd med selskapets overordnede strategi. Årets talenter har gjort en imponerende jobb med å fordype seg i temaer som digitalisering, kommersiell optimalisering og HR - områder av virksomheten som har blitt gradvis viktigere i kjølvannet av pandemien. Det har vært fantastisk å følge utviklingen deres, og jeg er overbevist om at de vil nå langt i Scandic, sier administrerende direktør i Scandic Hotels Norge, Asle Prestegard.

- Å fortsette å investere i talentprogrammet vårt og utvikle medarbeidere til å bli fremtidige ledere har vært viktig for oss under pandemien. Vi er en sterk organisasjon, og i en tid hvor bransjen står overfor en mangel på arbeidskraft, er det en styrke å ha medarbeidere som er trent til å takle lederroller, sier Elin Ekrol, HR-direktør i Scandic Hotels Norge.

Dette er det 20. året Scandic gjennomfører Talent@Scandic.

Følgende ansatte i Scandic Norge har vært gjennom talentprogrammet i 2021:

Mirsad Pandzic, Team Leader, Regional Sales Office, Oslo
Parattil Shiju Nair, Hotel Manager, Scandic Solli, Oslo
Kristoffer R. Skagen, Hotel Manager, Scandic Helsfyr, Oslo
Magnus Melsom, Hotel Manager, Scandic St. Olavs Plass, Oslo
Simen Anker-Olsen, Head of Leisure Revenue Management, Support Office, Oslo
Rune Aasprong, Hotel Manager, Scandic Victoria, Oslo
Marius Lauritzen, Director of Corporate Sales, Support Office, Oslo

Tine Birkeland Westby

Pressekontakt Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Scandic Hotels Norge +47 922 11 936

Relatert materiale