Skiforbundet med historisk forbud. ScanGlide gratulerer.

21.oktober 2018 blir stående som en gledens dag og langrennssporten er den store vinneren, sammen med miljøet og helsa til alle som går på eller smører ski.

Langrennskomiteen i Norges skiforbund innfører forbudet etter at kontrollmetoder for å avdekke fluor endelig er på plass. Inntil videre vil det bli tatt stikkprøver av ski på skirenn denne vinteren, også for å forbedre testmetodene. Foreløpig vil det ta ei uke for å få på plass testresultatene. Derfor vil det ikke bli gått etter utøverne som blir tatt for juks. I stedet vil NSF gi beskjed til klubbene om resultatet av testen, uavhengig av resultatet.

• Friluftsliv

• langrenn
  • skinorge
  • miljøvennlig
  • miljø
  • ulvang
  • norges skiforbund
  • forbud
  • skipoolen
  • skirens
  • topping
  • scanglide
  • glider
  • flytende glider
  • fluorfri flytende glider
  • fluorfri

ScanGlide AS eier alle salgsrettighetene på verdensbasis på de nye miljøvennlige og fluorfrie gliderne.

I 2012 startet utviklingen og i 2017 ble de klare for lansering. Serien består av en rekke gliderprodukter, topping, nanobase og en spesialutviklet skirens, samt andre tilstøtende produkter.

Under utviklingen av serien ble de hele tiden testet mot de beste fluorpulvergliderne på markedet.

Alle tester viser at ScanGlide er fullt på høyde med disse, men da helt uten bruk av fluorkarboner.

Erik Leander Paule

Pressekontakt Daglig leder Daglig ledelse og salg 959 66 959