Grønne og energieffektive løsninger til marin industri

- På årets Nor-Shipping ønsker vi å vise det brede spekteret av løsninger som Schneider Electric leverer til den globale marine- og shippingsbransjen, forteller Jørn Larsen, Account Manager Marine i Schneider Electric.

Schneider Electric har over 90 års erfaring med levering av løsninger til marin og offshore industri.

-Vi har derfor den nødvendige kunnskapen om dette miljøets spesifikke krav, noe som gjør at vi i dag kan tilby testede og verifiserte løsninger innen kraftdistribusjon og energistyring samt overvåking og kontroll av alle systemer om bord via web-teknologi, sier Arild Bjørkedal, VP for IT Business i Schneider Electric.

Løsninger for å takle høye kortslutningsnivåer

Dagens marine marked, spesielt innen offshore relaterte skip, har ekstreme krav til driftskontinuitet og sikkerhet, sammen med økte krav til reduserte driftsutgifter. Gjennom et tett samarbeid med kunder og partnere har Schneider Electric blant annet utviklet kompakte høyytelses løsninger for å takle høye kortslutningsnivåer og seksjonsbegrensning av feil. Noe som betyr at kun den delen av skipet som har feil kobles ut mens resten vil være fullt operativt. Løsninger for å takle høye kortslutningsnivåer Løsninger for å takle høye kortslutningsnivåer

Serviceoppdrag over hele verden

Schneider Electric er tilstede i mer enn 100 land, og kan tilby nærhet til kundene og 24/7 support uansett hvor i verden skipet befinner seg. Schneider Electric påtar seg serviceoppdrag over hele verden. Alle Schneider Electrics produkter og løsninger til den maritime industrien er i full overensstemmelse med maritime standarder, og Schneider Electric jobber kontinuerlig med å utvikle løsninger som bidrar til ansvarlig drift både når det gjelder sikkerhet, økonomi og miljø. Serviceoppdrag over hele verden

Schneider Electric har mange referanser når det gjelder løsninger og resultater for marine segmentet, les mer om to av dem her:

Landstrøm i havner: Stena Line reduserte sine energikostnader med 50 prosent.

Løsning: Utstyrte fem av båtene med utstyr som gjør at de kan koble seg til eksisterende lavspennings kraftsystemer i fergeterminalen i Gøteborg havn. Les mer, her

Integrert løsning for MV- og LV-tavler: Knutsen OAS Shipping AS reduserte klimapåvirkningen med 30 prosent på to av sine tankskip med tilpasset motorstarterfunksjon.

Løsning: Integrert totalløsning for mellom- og lavspenttavler, inkludert tilpassede motorstartere med sømløs tilkobling. Les mer, her

For ytterligere informasjon: Jørn Larsen, Account Manager Marine, mobil: 982 07 395.

jorn.larsen@schneider-electric.com

Arild Bjørkedal, VP IT Business, mobil: 901 00 845

arild.bjorkedal@schneider-electric.com

Schneider Electric er en global spesialist innen energistyring, og leverer helhetlige løsninger innen elektrisk distribusjon og installasjon, automasjon for industri, bygg og boliger, sikker strømforsyning og kjølesystemer, samt sikkerhetsløsninger. Selskapet har virksomhet i mer enn 100 land, og hadde totalt en omsetning på 24 milliarder euro i 2012. Schneider Electric har mer enn 140 000 ansatte som fokuserer på å gjøre energi sikker, pålitelig, effektiv og grønn: Make the most of your energy. www.schneider-electric.com/no