Norske Green Mountains datasenter vises på CNN Internationals Two Degrees under COP21

Det energieffektive datasenteret til Green Mountain AS er blant sakene som vil bli promotert på CNN Internationals Two Degrees-kampanje under COP21.

Videoen om Green Mountains datasenter på Rennesøy illustrerer egenskapene som gjør det til et referansepunkt for IKT-bransjen - både i Norge og verden for øvrig. Schneider Electric er hovedleverandør til Green Mountain.

Datasenteret til Green Mountain er et av verdens mest energieffektive, med sine moderne løsninger for styring av datasenterinfrastruktur. Naturlig lav temperatur, bruk av vannkraft, kjøling fra fjordene og omgivelser som sikrer effektiv bruk av energi, i kombinasjon med norsk politisk og økonomisk stabilitet, gjør Norge til en ideell lokasjon for grønne datasentre.

CNN Internationals Two Degrees er en digital hub om miljø og bærekraft som ved hjelp av video, tekster og infografikk illustrerer hva som kan skje hvis den globale oppvarmingen overstiger to grader Celsius.

Integrasjon av TV og digitalt innhold vil bidra til å gjøre Green Mountain kjent blant beslutningstakere og opinionsledere over hele verden i forbindelse med COP21.

- Schneider Electrics valg om å profilere dette prosjektet gjør oss stolte og bekrefter nok en gang at datasenteret vårt er et forbilde for både norske og utenlandske aktører, uttaler Knut Molaug, administrerende direktør i Green Mountain AS.

Les tidligere publiserte saker om Green Mountain AS sine datasentre med Schneider Electric-løsnigner her

For ytterligere informasjon:
Karoline Aasgaard, Marketing Communication Manager, Schneider Electric
mobil: 90676871
karoline.aasgaard@schneider-electric.com

Knut Molaug, Administrerende direktør Green Mountain AS,
Mobil: +47 901 39 522
knut.molaug@greenmountain.no

• Data, telekom, IT

• datasentre
  • datasenter
  • fremtidens energiutvikling
  • cop21
  • dcim

Schneider Electric er den globale lederen innen energihåndtering og automatisering og hadde i 2014 en omsetning på 25 milliarder euro. Våre 170 000 medarbeidere betjener kunder i over 100 land. Vi hjelper dem å håndtere energi og prosesser på en sikker, pålitelig, effektiv og bærekraftig måte. Fra den enkleste bryteren til komplekse operative systemer skal vår teknologi, programvare og servicetjenester forbedre måten kundene våre styrer og automatiserer virksomhetene sine på. Vår nettilkoblede teknologi preger industrien, forandrer byer og beriker liv.

På Twitter: @energieffektiv
På Facebook