Ønsker å vekke energi- og elektrobransjen

Schneider Electric inviterer hele energi- og elektrobransjen til konferansen Let’s Connect, som vil gå av stabelen 15.-16. januar 2018 på Scandic Hotell Fornebu.

- Alle snakker om miljø, digitalisering og Internet of Things om dagen. Vår bransje står midt oppi det. Min påstand er: Ikke alle følger med. Noen sover i timen! Derfor ønsker vi å invitere hele bransjen vår til tidenes «wakeup call», sier Dagfinn Ringås, administrerende direktør i Schneider Electric.

Bærekraftige biler og verdens høyeste trehus

Let’s Connect vil blant annet Tesla snakke om hvordan de har snudd bilbransjen på hodet. Arthur Buchardt vil presentere Mjøstårnet i Brumunddal, som blir verdens høyeste trehus, og sette tradisjonsrikt materiale i høyteknologisk kontekst. Ateas administrerende direktør Michael Jacobs vil fortelle hvordan man digitaliserer i praksis. Scandinavian Technology Institute vil skape perspektiv ved å dele sitt syn om omstillingsvilje og -evne. Schneider Electric vil vise hvordan de kan redusere energiforbruket i bygg med 50 prosent, hvordan de har klart å kutte CO2-utslippene i norske havner med nesten 90 prosent og hvordan norske bedrifter kan bli 15-20 prosent mer effektive ved å endre hvordan de driver virksomhetene sine ved hjelp av teknologi som er her nå.

Bransjens råeste arrangement

I forbindelse med konferansen vil deltakerne kunne besøke «Innovation Hub», hvor Schneider Electric viser fram sine produkter, løsninger og programvare. I sentrum er systemarkitekturen EcoStruxure™, som med innovativ teknologi hjelper foretak over hele verden til å takle utfordringene med den digitale økonomien. På huben blir det muligheter til å snakke med ekspertene samt få interaktive eller guidede omvisninger.

- Det blir mange spennende foredragsholdere og et lærerikt event. Let’s Connect blir tidenes råeste arrangement i vår bransje, og vi gleder oss veldig, avslutter Ringås.

Les mer her.

• energi
  • energieffektivitet
  • energy and climate
  • energy efficiency
  • fremtidens energiutvikling

Schneider Electric er globalt ledende innen energihåndtering og automatisering, og hadde i 2016 en omsetning på cirka 25 milliarder euro. Våre 144 000 medarbeidere betjener kunder i over 100 land. Vi hjelper dem å håndtere energi og prosesser på en sikker, pålitelig, effektiv og bærekraftig måte. Fra den enkleste bryteren til komplekse operativsystemer skal vår teknologi, programvare og servicetjenester forbedre måten kundene våre styrer og automatiserer virksomhetene sine på.

Schneider Electric har vært i Norge siden 1977 og har i dag ca 600 lokalt ansatte og en sterk markedsposisjon i flere markedssegmenter. Viktige satsingsområder er akvakultur, olje og gass, transport, næringsbygg og bolig.

Vår nettilkoblede teknologi preger industrien, forandrer byer og beriker liv.
I Schneider Electric kaller vi det Life Is On.

www.schneider-electric.com/no.

På Twitter: @energieffektiv