Schneider Electric lanserer Modicon M580 kontroller.

Oslo – 28. april 2015 — Modicon M580 er en avansert automatiseringskontroller som er verdens første ePAC, Programmable Automation Controller, fullt ut basert på Ethernet.

Laget for virkelig åpne nettverk
En SPEAr microprocessor med deterministisk Ethernet leverer ekstremt god kapasitet for databehandling og kommunikasjon. Ethernet benyttes for kommunikasjon til feltbuss, kontrollbuss og intern bakplate-buss.

Bærekraftig utvikling
Med integrert “Change Configuration on the Fly” kan man endre arkitektur eller modifisere applikasjonen uten å stoppe prosessen.

M580 utvider prosesserings- og arkitekturmulighetene til dagens M340 og Premium løsninger.

Samme X80-serie av I/O moduler som M340 PLS-plattformen og Xbus-kommunikasjon som Modicon Premium åpner for gjenbruk av I/O rack og kabling

Applikasjoner som er utviklet i Unity PRO kan gjenbrukes.

Mer informasjon om Modicon M580 kan du finne her.

For ytterligere informasjon kontakt:
Bjørn Odberg, Product Manager
Tlf.: +47 07023 - Epost: bjorn.odberg@schneider-electric.com
www.schneider-electric.com/no

• automatisering
  • automasjon
  • prosess
  • prosesser
  • prosessautomasjon
  • industri
  • industriautomatisering
  • prosessautomatisering