Schneider Electric og AVEVA med utvidet partnerskap for innovative datasenter-løsninger

Schneider Electric og AVEVA utvider partnerskapet for å levere markedets mest omfattende automatiseringsløsninger til multi-site- og hyperscale-datasentre.

Hensikten er å møte behovet til et raskt voksende datasentermarked og levere driftseffektivisering ved hjelp av standardiserte systemer og prosesser. Dette gjør selskapene ved å integrere Schneider Electric EcoStruxure ™ for Data Centre energi-, byggautomasjons- og IT-styringssystemer med AVEVA ™ Unified Operations Center.

Driftseffektivisering og bedre oversikt

Leverandører av hyperscale-datasentre opplever store utfordringer med å drifte og vedlikeholde anlegg i stadig vekst. Å operere i denne skalaen, med oppdragskritiske datasentre som utgjør selve ryggmargen i den globale digitale infrastrukturen, krever svært robuste og avanserte løsninger.

Ved å kombinere skalerbar industriprogramvare fra AVEVA og kontroll- og overvåkingsfunksjoner fra Schneider Electric EcoStruxure ™ for Data Centre vil datasenter-kunder få optimal oversikt over den daglige driften.

Via det utvidede partnerskapet samles eksisterende plattformer og data fra forskjellige systemer i ett og samme system. De nye fellesløsningene vil homogenisere bildet av arkitekturen, driften og ytelsen hos de ulike systemene. Datasenterpersonalet vil få mulighet til å ta raskere beslutninger basert på mer informasjon, noe som vil optimalisere driftseffektiviteten gjennom hele datasenterets livssyklus.

Implementering av løsningen vil bli ledet av Schneider Electric, med støtte fra et felles team av Schneider Electric og AVEVA datasenterløsningsarkitekter.

- I en tid der verdens digitale infrastruktur blir presset til sitt ytterste, leverer Schneider og AVEVA en omfattende løsning for hyper-scale datasentre, for å drifte og vedlikeholde kritiske miljøer, sier Pankaj Sharma, konserndirektør for Secure Power-enheten i Schneider Electric.

- Det unike samarbeidet mellom AVEVA og Schneider Electric leverer allerede stor verdi til våre industrikunder, sier Craig Hayman, administrerende direktør i AVEVA. Det er en viktig strategisk milepæl for oss å utvide partnerskapet til nye markeder og nå flere kunder. Dette oppnår vi ved å kombinere AVEVAs erfaring med komplette datasenterløsninger- og Schneider Electric sin datasenterkompetanse og globale tilstedeværelse.

For mer informasjon om AVEVA Unified Operation Center for Data Center, klikk her.

Klikk her for mer informasjon om Schneider Electric EcoStruxure for datasentre og distribusjonsstøtte.

For mer informasjon, vennligst kontakt: Silje H. Bekkevold, pressekontakt for Secure Power i Schneider Electric Norge, tlf. 924 53 544 / siljehelene.bekkevold@se.com

Om AVEVA

AVEVA er verdensledende innen teknologi og industriell programvare som ved hjelp av digitalisering effektiviserer driften og ressurshåndteringen av anlegg i kapitalintensive næringer - gjennom hele livssyklusen. Selskapets løsninger for prosjektering, planlegging, drift, ytelsesovervåkning og -kontroll leverer resultater til over 16 000 kunder over hele verden. Kundene får tilgang til et stort industrielt programvare-økosystem som omfatter 4 200 partnere og 5 700 sertifiserte utviklere. AVEVAs hovedkontor ligger i Cambridge, Storbritannia. Selskapet har over 4 400 ansatte fordelt på 80 lokasjoner i over 40 land. For mer informasjon, besøk: www.aveva.com

• industri
  • effektivitet
  • sikkerhet
  • automatisering
  • datasenter
  • digital infrastruktur

I Schneider Electric mener vi at tilgang til energi og retten til digital utvikling er en grunnleggende menneskerett. Vårt mål er å få alle i stand til å gjøre mer med mindre ressurser, og med smart teknologi som effektiviserer driftsprosesser og reduserer energiforbruket sikrer vi at «Life is On» for Norge og resten av verden. Vi kombinerer innovativ teknologi, sanntidsovervåking, programvare og tjenester i integrerte løsninger for bygg, bolig, datasentre, infrastruktur og industri. Vi jobber for å utnytte mulighetene som ligger i et åpent, globalt og nyskapende samfunn som bygger på vår meningsfulle prestasjonskultur med hovedvekt på «inclusive» og «empowered».

www.se.com/no

På Twitter