Semper Chia Rolls er grove rundstykke som er Nøkkelhullsmerket* og inneholder 10 % fullkorn

Glutenfrie nyheter fra Semper september 2017

Semper Chia Rolls er grove rundstykke som er Nøkkelhullsmerket* og inneholder 10 % fullkorn.

Fryst brød er det største glutenfrie kategorien og Semper har bestselgere som Toasty Fiber og Grova XL. Nå kommer vi med et grovt rundstykke som har god smak, oppleves som ferskt og i tillegg leverer på sunnhet.

Chia Rolls er deilige grove rundstykker som selv etter opptining bevarer ferskhet og saftighet. Rundstykkene er bakt med bokhvete og fullkorsrismel som gir saftigheten. Kombinasjonen av solsikkekjerner, chiafrø og knust bokhvete gir en lett nøttaktig smak. Perfekt til frokost eller til en sandwich. Den gode smaken gjør at rundstykkene er perfekt både med og uten pålegg. Sempers Chia Rolls er selvfølgelig glutenfri, laktosefri, uten hvetestivelse, men med fiber. Rundstykkene er ikke tilsatt sukker og inneholder heller ikke palmeolje.

*Nøkkehullsmerket grunnet innholdet av 10 % fullkorns ris, ikke tilsatt sukker og lavere saltinnhold.

Finnes i den glutenfri fryseren hos REMA.

Anbefalt utsalgspris er 46,90 kr.

Vekt: 280 g (4 x 70g)

Semper Müsliknekkebrød med kanel, kokos, tranebær og havre.

Knekkebrød er supertrendy og det finnes et starot utvalg knekkebrød i butikken. På standard markedet er det blitt veldig populært med ulike typer müsliknekkebrød, og Semper kommer derfor med nettopp et glutenfritt müsliknekkebrød.

Müsliknekkebrød har en avstemt smak av kanel, kokos, tranebær og havre. Knekkebrødet passer med ditt yndlingspålegg, men ikke minst kan det brukes på andre måter. F.eks. brekke knekkebrødet i biter og ha det i yoghurt, eller rett og slett som en snack. Semper Müsliknekkebrød er det eneste i sitt slag i den glutenfrie hylla, og det bidrar med variasjon, og en ny god smak. Prøve selv davel! Inneholder 9,1 g fiber per 100 gram.

Finnes i den glutenfrie hylla hos REMA.

Anbefalt utsalgspris er 24,90 kr.

Vekt: 130 g

Ny salt glutenfri kjeks fra Semper!

Det finnes få salte kjeks i den glutenfrie hylla. Derfor kommer Semper med en helt ny type kjeks som leverer på trender. Kjeks går aldri av mote.

Semper Chia Crackers er en salt kjeks utenom det vanlige. Kort sagt har vi videreutviklet Digestive kjeks ved å tilsette chiafrø og havsalt. En lekker kjeks som egner seg til alt fra ostefatet til en ettermiddagssnack på kontoret. Inneholder trendy ingredienser som kokosolje, teff og chia. Semper Chia Crackers er ikke tilsatt sukker og inneholder heller ikke palmeolje. Inneholder ikke laktose og er ikke tilsatt sukker. Inneholder fiber.

Finnes i den glutenfrie hylla i REMA, Coop og NorgesGruppen

Anbefalt utsalgspris er ca. 45 kr.

Vekt: 160 g

Har du spørsmål kontakt Mette Bogen, Semper AS, mette.Bogen@semper.no, m.95054357

Våre produkter er utviklet med tanke på menneskers behov. Siden 1991 har Semper jobbet med å utvikle glutenfrie produkter av beste kvalitet for det nordiske markedet.
Semper AS har i dag varemerkene Semper Barnemat og Semper Glutenfritt.