Organix klemmeposer med 70% plantebasert emballasje.

Organix lanserer klemmeposer med 70% plantebasert emballasje.

Organix logo

Organix er tidlig ute med å gå over til et nytt plantebasert emballasjemateriale på alle klemmeposer, og det skje allerede i starten av 2020. Miljøgevinsten ved å bytte til klemmepose med plantebasert emballasje er stor, og Organix vil redusere sitt Co2-fotavtrykk med 59%, som fører til en 54-tonns reduksjon av petroleumsbasert plast per år.

Den nye klemmeposen er laget av 70% bioråvarer (råvarer fra fornybare kilder), som sukkerrør. Den plantebaserte plasten som brukes i klemmeposen og korken er nøye analysert, og oppfyller matsikkerhet - og kvalitetsstandarder for barnemat.

- For oss er det selvfølgelig en viktig prioritering å bli et mer bærekraftig selskap. Klemmepose-segmentet har hatt en sterk vekst det siste tiåret, og det er viktig for oss å gå over til mer bærekraftige alternativer. Den nye forpakningen er et fantastisk skritt i riktig retning, og vi er veldig glade for å kunne tilby forbruker en klemmepose med plantebasert materiale, sier Anna Hellström, internasjonal markedsdirektør Organix.

Helt siden lanseringen i 1992 har Organix hatt en tydelig misjon, om å gi babyer den beste starten i livet, ved å tilby smakfull og næringsrik mat. Organix tror også på å beskytte jordens ressurser for fremtidige generasjoner, og har en klar målsetning om at all emballasje skal være 100 % bærekraftig innen 2023.

Organix ble introdusert på det nordiske markedet i 2016, med lansering av et bredt spekter av økologisk babysnacks, Just-klemmeposer og glass - en serie med spennende nye smakskombinasjoner av frukt, grønnsaker og korn. I 2020 vil det komme produkter med nye smaker som appellerer til den bevisste familien.

- Den nordiske forbrukeren elsker Just-produkter og babysnacks. Vi streber etter å alltid tilby gode smaker, og vi bruker de beste økologiske ingrediensene, og ingenting annet. Det gjør hele forskjellen», sier Anna Hellström.

Organix distribueres og selges i Sverige, Danmark, Norge og Finland av Semper AB.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Annette Skodde Audretsch, produktsjef Semper AS, +47 950 38 265, annette.skodde.audretsch@semper.no

Anne Lindfeldt, kommunikasjonssjef Semper AB, +46 702 761 035, anne.lindfeldt@semper.se

Organix forpakning 70% plantemateriale

Emner

Organix ville gjøre god, sunn og næringsrik mat tilgjengelig for alle, og fokuserte på å lage mat som alltid er økologisk, fri for unødvendige ingredienser og som setter standarden for hvor bra barnemat skal være. Organix sin reise startet i Storbritannia i 1992, da Lizzie Vann startet firmaet med mål om å forbedre den overordnede kvaliteten på mat for barn Organix har senere vokst til å bli et av Storbritannias mest populære varemerke, og er markedsleder innenfor kategorien snacks, både i Sverige og Storbritannia. Organix selges og distribueres i Norden av Semper AB.

www.organix.no