Frukt & Havre Smoothie Bringebær

Semper lanserer sunne mellommåltider

Gluten- og laktosefritt, veganvennlig og uten tilsatt sukker, men full av naturens egne smaker og i smarte pakninger. Inneholder ingen konserveringsmidler, kunstige smakstilsetninger eller fargestoffer – det er Sempers oppskrift på en ny serie sunne mellommåltider for voksne.

Ved hjelp av sin lange erfaring fra glutenfritt og ernæring satser Semper nå på en helt ny kategori: sunne mellommåltider. Lanseringen er en reaksjon på den økte etterspørselen etter lettilgjengelige mellommåltider med bra ernæringsverdi.

Alle produktene er basert på sunne og gode råvarer, som ren fullkornshavre, frukt, bær og nøtter. De er fri for gluten, laktose, tilsatt sukker og fargestoffer samt fulle av naturlig kraft og smak.

I serien inngår tre forskjellige typer Soft Oat Bar, to Fruit & Nut Bar samt tre Fruit & Oat Smoothie i praktisk klemmepose. Klemmeposen er praktisk og lett både å ta med seg og å åpne og lukke igjen. Dermed er det enkelt å få i seg et bra mellommåltid på farten. Emballasjen gjør at det er mulig å oppbevare måltidet i romtemperatur, helt uten konserveringsmidler.

– Klemmeposen er fin å ha i vesken når du trenger påfyll av noe sunt og mettende, for eksempel før eller etter trening, eller bare når du er sugen på noe godt. Det er lett å falle i sukkerfellen og stappe i seg noe usunt når suget setter inn. Våre nye smoothies inneholder ikke tilsatt sukker og har under 100 kalorier. Alt for å gjøre det litt lettere og billigere å treffe sunne valg, sier Kai Lundseng, produktsjef hos Semper.

Produktene lanseres i dagligvarehandelen i Mai.

Høyoppløste bilder og produktprøver kan fås fra:

Kai Lundseng, Product Manager, Semper Norway
kai.lundseng@semper.no, tlf.47672666

Våre produkter er utviklet med tanke på menneskers behov. Siden 1991 har Semper jobbet med å utvikle glutenfrie produkter av beste kvalitet for det nordiske markedet.
Semper AS har i dag varemerkene Småfolk Barnemat og Semper Glutenfritt.