Spiseklar Grøt i klemmepose er høstens store nyhet

Spiseklar Grøt i klemmepose er høstens store nyhet

Barnemat i klemmepose har eksistert i Norge siden 2009. Siden de første klemmeposene så dagens lys har kategorien vokst med eksplosiv fart. Bare i 2013 ble det solgt over 11 millioner klemmeposer i Norge, en økning på 56% fra året før.

– Foreldre og barn elsker denne praktiske forpakningen og salget øker fortsatt kraftig, forteller Stine Hasselø, produktsjef i Semper AS.

Semper lanserte sine første klemmeposer i 2010 gjennom merkevaren Småfolk og firmaets fruktsmoothies ble fort en av de mest solgte klemmeposene i norsk handel. Siden den gang har Semper utviklet serien av smoothies med mer næringsrike kombinasjoner som frukt med yoghurt og frukt med fullkorn.

– Grøtene som vi nå har utviklet er et mer mettende mellommåltid enn vanlige fruktklemmeposer siden de lages av havre, frukt og rapsolje. Dessuten er de beriket med jern, kalsium og vitamin C sånn at barnet får i seg den næring det trenger i en fartsfylt dag, sier Stine Hasselø.

Råvarene er som alltid av barnematskvalitet. Dette innebærer at havren og frukten er ekstra kontrollert sånn at de ikke inneholder rester av plantevernsmidler, toksiner eller tungmetaller. Sempers barnemat inneholder heller ikke noen konserveringsmidler eller fargestoffer.

Fire fakta om grøt:

• I Norge spiser barn 33 millioner porsjoner barnegrøt hvert år
  • Jern i grøten bidrar til barnets intellektuelle utvikling
  • Jod i grøten bidrar til at barnet vokser
  • Kalsium og fosfor i grøten gir et sterkt skjelett.

SEMPERS NYE KLEMMEPOSER:

Grøt med eple & fersken, fra 6 mnd, AUP 15,90 NOK

Grøt med pære & aprikos, fra 6 mnd, AUP 15,90 NOK

SEMPER SMÅFOLK eies av SEMPER AB, som er et av Sveriges mest kjente varemerk,e som tilbyr gode og næringsriktige produkter.

Semper AB har en omsetning på ca 1 milliard SEK og har totalt rundt 230 medarbeidere i Norden. Semper har ledet utviklingen av grøt for svenske barn siden 1940-tallet, alltid med fokus på barnets beste med høy matkvalitet som et resultat av forskning samt med hensyn til svenske barns preferanser og behov gjennom flere tiår. Nå tar selskapet et skritt videre i produktutviklingen og forbedrer hele grøtutvalget med enda bedre og mer næringsrike produkter. Semper inngår i det internasjonale selskapet Hero Group med ca 4 000 medarbeidere i 30 land.
Les mer på: www.semper.no