Kristian Torgalsen tok musikk-Norge med storm i 2017 da han slapp sitt debutalbum. I dag er han ute med ny låt. Foto: Svein Finneide

Kritikerroste Kristian Torgalsen er ute med ny musikk

Da Kristian Torgalsen slapp debutalbumet «Infinity on My Mind» i 2017 ble han møtt med stor jubel av musikk-Norge. Singelen «No One Told You» ble listet på P1, han besøkte Lindmo, varmet opp for Bjørn Eidsvåg på Blå og spilte på flere av landets store festivaler. I dag er han ute med låta «Bounce Back».

Hør «Bounce Back» her.

For Kristian Torgalsen handlet livet om å skate og stå på snowboard. Da en skade satte en stopper for det, begynte han å lage låter for å døyve kjedsomheten. Låtene ble så bra at landets beste musikere og produsent Martin Horntveth ville være med på laget. Den store debutsuksessen gjorde at han den påfølgende sommeren ble booket til flere av landets store festivaler hvor hadde med seg et stjernelag av musikere (David Wallumrød, Martin Horntveth, Amund Maarud, Christer Knutsen). Siden har han sluppet sitt andre album og er nå i gang med sitt tredje musikalske prosjekt. I dag er han ute med den glimrende låta «Bounce Back».

««Bounce Back» handler om hvor deilig det er å komme tilbake etter lang tid med motgang. Hvor fint det er å kjenne på de enkle tingene igjen. Det trenger ikke være mye. Kun å være i vater», forteller Kristian om sin siste utgivelse.

«Bounce Back» slippes fredag 22. mai på Kristians eget plateselskap Fractal.