Cover: Bella Notte

Silya & The Bad Santas tolker Disney-klassiker

Når det nærmer seg jul blir Silya & The Sailors gjort om til Silya & The Bad Santas. 16. november slapp hun sin aller første julelåt, «A Marshmallow World», og i dag serverer hun nok en låt man kan ta med seg inn i julen. Med sin egen versjon av låten «Bella Notte», fra Disney-klassikeren Lady og Landstrykeren, deler Silya en av sine egne juletradisjoner med fansen.

Hør/last ned låten her.

For både store og små over hele landet er Disney-julen et av høydepunktene når julefreden legger seg, som skaper stor julestemning. Slik er det også for Silya. Derfor har hun valgt ut den låten som er hennes favoritt fra Disney-julen og tatt den med i juleshowet sitt. Fra i dag er den tilgjengelig på alle plattformer du kan høre musikk.

««Bella Notte» er jo egentlig ikke en julesang, men den har på en måte blitt det gjennom Disneys jul som man har sett på i alle år. En sang om en vakker stjernefyllt natt. Den er überromantisk og da er det jo perfekt at jeg har med min talentfulle ektemann på akkordeon», forteller Silya.

Etter å ha viet nesten hele livet til musikk har Silya blitt en sjeldent kraftfull musiker og låtskriver, med en tilstedeværelse som bergtar publikum og anmeldere hver gang hun opptrer. Hun har gitt ut tre album og tidligere i år ga hun ut singlene «Bonafide Sinner» og «Where Love Resides».

«Bella Notte» slippes på Silya & The Sailors sitt eget plateselskap, Capitana Music den 7. desember.

Silya tar med seg juleshowet sitt til disse byene:

11. desember - Ole Bull Scene, Bergen – Få billetter
12. desember – Stavangeren, Stavanger