Slik ser et fullsatt Telenor Arena ut under Filmweb drive-in kino. Foto: Lars Marius Walbye

Utsolgt hele påsken på Filmweb drive-in kino på Telenor Arena!

Nesten 10.000 filmelskere valfartet til Filmwebs drive-in kino i Telenor Arena denne påsken. Arrangementet har vært en knallsuksess, og alle forestillingene ble utsolgt.

Filmweb, Nordisk Film Kino og ODEON Kino har i samarbeid med Telenor Arena og Rema 1000 bygget Norges råeste innendørs drive-in-kino på Fornebu. I påsken strømmet et opplevelses-hungrig publikum til, og alle de 28 forestillingene var fylt til randen med glade kinogjester.

Det er ingen tvil om at folk har savnet kinoen sin. Konseptet Filmweb drive-in kino på Telenor Arena har bidratt til at folk har kommet seg ut av huset og sett attraktive kinofilmer. Publikum har kunnet velge blant nye filmer som ikke har hatt kinopremiere ennå, filmer som sto på programmet da kinoene ble stengt og noen gjensyn med eldre godbiter.

Det unike med drive-in kinoen innendørs på Telenor Arena er at man får en ordentlig kinoopplevelse. Det er helt mørkt, lerretet er ca. 125 kvadratmeter stort, 24 basshøyttalere sørger for skikkelig kinolyd i tillegg til lyden man får gjennom FM-radioen i bilen og man er helt uavhengig av værgudenes gunst.

De unge fikk også en kinoopplevelse helt utenom det vanlige. Foran Bloodshot-forestillingene både tirsdagen og fredagen i påskeuken dukket Thomas Hayes overraskende opp og spilte sanger fra sitt nye album under innkjøringen og før filmen. Dette var en kjempehit, og bilene tutet og blinket med lysene.

“Dette var så populært at vi kommer til å videreføre Filmweb drive-in kino de neste to månedene”, sier adm.dir i Filmweb Harald L. Sæther.

All praktisk informasjon og nye forestillinger vil bli lagt ut på www.driveinkino.no i løpet av de nærmeste dagene, og det blir fortsatt aktuelle og nye kinofilmer i kombinasjon med eldre filmperler. Allerede fra fredag 17. april blir det mulig å se film i Telenor Arena igjen.

OM FILMWEB:

Filmweb.no er Norges ledende filmportal. For film- og kinobransjen er Filmweb et viktig kompetansehus og en mediekanal for markedsføring av film. For publikum er Filmweb det naturlige startstedet for å orientere seg om film på kino og streaming.

For ytterligere informasjon:

Elisabeth Brinch, kommunikasjonsansvarlig Filmweb AS