Nyhet -

Lisdeksamfetamindimesilat (LDX) Veiledning - Behandling av ADHD for helsepersonell i Norge

Velkommen til denne nettsiden for helsepersonell i Norge.

Den vil kunne bidra til riktig utvelgelse av pasienter og forskrivning av - ▼ LDX for behandling av pasienter med attention -deficit/hyperactivity disorder (ADHD).

Webadresse: http://www.ldxguide.com/eu/no/hjem

Det vises også til Helsedirektoratets veileder: Veileder i diagnostikk og behandling av AD/HD: http://www.helsedirektoratet.no/publikasjoner/veileder-for-diagnostisering-og-behandling-av-adhd/Sider/default.aspx

Mål
Nettstedet gir informasjon om pasientsikkerhet og inneholder nedlastbare verktøy som brukes før og under forskrivning og behandling med LDX. For å se på disse verktøyene må du velge dokumentet du trenger fra fanen Sikkerhetsmateriell over.

For å opprettholde pasientens konfidensialitet vil ingen pasientinformasjon som du skriver inn i disse dokumentene bli lagret noe sted på denne nettsiden. Alle dokumenter kan lastes ned for bruk av forskrivende leger. Dokumentene kan enten beholdes som del av en elektronisk pasienjournal eller brukes i en trykt papirversjon.

Mistenkte bivirkninger skal meldes til RELIS i din helseregion. For meldskjema, se www.legemiddelverket.no/meldeskjemaVennligst rapporter også til Shire på: globalpharmacovigilance@shire.co

Utviklingen av dette verktøyet ble sponset av Shire. NO/CPROM/LDX/14/0001. 25 February 2014.▼ RAPPORTERINGSANMODNING: Dette legemidlet er underlagt særlig overvåking for å oppdage ny sikkerhetsinformasjon så raskt som mulig. Helsepersonell oppfordres til å melde enhver mistenkt bivirkning. Se SPC pkt. 4.8 for informasjon om bivirkningsrapportering.

• Sykdommer

• adhd