Siemens AG leverte historisk sterke tall i 2016

Siemens AG leverer gode resultater for 2016. Både ordreinngang og omsetning for det fiskale året 2016 var 5 prosent høyere sammenlignet med det fiskale året 2015. Siemens økte på flere forretningsområder innen industri, som blant annet Power and Gas, Energy Management samt Wind Power and Renewables. Nettoinntekten endte på 5,6 milliarder Euro.

-­ Vi avsluttet akkurat et av de sterkeste fiskale årene i historien, sier konsernsjef i Siemens AG, Joe Kaeser.

Les hele pressemeldingen her.

• joe kaeser
  • siemens

Siemens er en global aktør som utvikler høyteknologiske og innovative løsninger for industri, energi, byer og helse. Selskapet er verdens største leverandør av bærekraftige og miljøvennlige løsninger, over har i snart 170 år satt tydelige spor i utvikling av nye teknologiløsninger for hele verden. Med 360.000 medarbeidere i mer enn 190 land jobber selskapet med å løse fremtidens utfordringer gjennom elektrifisering, automatisering og digitalisering.Den norske virksomheten har cirka 2000 medarbeidere fordelt på 17 lokasjoner og omsetter for over 5 milliarder kroner. Det norske hovedkontoret, som er et av Norges mest energieffektive bygg, ligger i Oslo.