Gå videre til innhold
UT I VERDEN: Mitreski har erfaring og kunnskap som skal hjelpe Signicat å nå ut globalt.

Signicat ansetter ny teknologidirektør

Det trondheimsbaserte ID-selskapet Signicat henter inn Klarna-veteran Mite Mitreski som ny teknologidirektør.

Trondheim, Norge 25. august 2022 Signicat, som er best kjent i Norge som en leverandør av BankID-tjenester, har vært blant de raskest voksende selskapene i Europa de siste årene. Målet er å bygge den ledende plattformen for digitale identitetsløsninger på tvers av landegrensene.

Nå ansetter selskapet Mite Mitreski (34) som ny teknologidirektør. Mitreski kommer fra Klarna, hvor han har vært de siste syv årene, senest som direktør for selskapets Trust Center. Han har bakgrunn som dataingeniør.

– Etter å ha jobbet med finansteknologi og e-handel i over ti år, har jeg sett tydelig hvor avgjørende digital identitet er. Jeg tror Signicat er ideelt plassert til å ta nøkkelrollen i det europeiske ID-markedet. Nå gleder jeg meg til å starte og bli bedre kjent med det dyktige ingeniør-teamet som skal skape fremtidens ID-løsninger, sier Mitreski.

– Mite har det som skal til for å ta Signicats teknologi til neste internasjonale nivå. Han har en profil som passer Signicats ønske om internasjonal vekst på tvers av Europa, og på sikt globalt. Han er en dyktig leder og problemløser med en sterk CV, og kommer inn med sin erfaring på helt riktig tidspunkt i Signicat, sier Asger Hattel, administrerende direktør i Signicat.

I Klarna spilte Mitreski sentrale roller både ved migrering til nye plattformer og ved utvikling av nye og mer brukervennlige løsninger. Den kompetansen tar han med seg til Signicat. Der skal han både skal arbeide med komplekse produkter og løsninger til internasjonale entreprise-kunder, og mer lettilgjengelige brukerplatformer og teknologier til alle kunder.

– Jeg ser frem til å lede og veilede teamet med talentfulle ingeniører, samt være med å skalere selskapet til å bli en global løsningsleverandør. Signicat har den beste posisjonen for å søke etter og utvide løsninger innen digital signering, kunde-onboarding, kunde-autentisering, orkestrering og komplementære tjenester, sier Mitreski.

Mitreski kommer opprinnelig fra Nord-Makedonia, men bor nå i Sverige. Han har hatt flere seniorroller i Klarna og hatt ansvar for en rekke tjenesteområder. Før Klarna jobbet han som utvikler og leder i selskaper som Netcetera og Tricode. Han har også skrevet flere bøker og er en populær foredragsholder.

Kategorier

Signicat er et banebrytende, felleseuropeisk digitalt identitetsselskap med en uovertruffen merittliste i verdens mest avanserte digitale identitetsmarkeder. Den digitale identitetsplattformen omfatter den mest omfattende pakken med identitetssikrings- og autentiseringssystemer i verden, alt tilgjengelig gjennom et enkelt integrasjonspunkt. Plattformen støtter hele identitetsreisen, fra gjenkjenning og innrullering, gjennom innlogging og samtykke, til å inngå forretningsavtaler som tåler tidens prøve. Signicat ble grunnlagt i 2006 og kjøpt opp av den ledende europeiske private equity-investoren Nordic Capital i 2019. Det har hovedkontor i Trondheim, Norge.

Hvis du vil ha mer informasjon om Signicat, kan du gå til www.signicat.com

Pressekontakt Communications Manager +34648839894

Velkommen til Signicat!