Signicat esittelee InstantKYC:n ja InstantKYB:n kattavaan ja määräysten mukaiseen asiakkaaksi tuloon

Espoo, 18 huhtikuuta 2024Signicat, Euroopan johtavan sähköisten identiteettiratkaisujen tarjoaja, julkistaa lanseeraavansa kaksi uutta palvelua: InstantKYCja InstantKYB. Nämä ainutlaatuiset ratkaisut edustavat merkittävää kehitystä identiteetin vahvistamisessa, riskinhallinnassa ja määräystenmukaisuudessa tarjoten yhden kokonaisvaltaisen ratkaisun sekä KYC että KYB asiakkaaksituloprosesseihin.

InstantKYC ja InstantKYB ovat ensimmäiset asiakkaan tuntemisen (KYC ja KYB) ratkaisut valmiiksi konfiguroiduilla työnkuluilla, jotka perustuvat vuosien kokemukseen parhaista käytännöistä useilta eri toimialoilta, kuten fintech- finanssi- ja vakuutussektorilta. Ne on paketoitu käyttövalmiiksi ratkaisuiksi, jotka noudattavat paikallisia rahanpesun estämisen (AML) määräyksiä. Tämä helpottaa yritysten laajentumista uusille markkinoille.

InstantKYC rekisteröi uudet asiakkaat määräysten mukaisesti vahvistaen heidän henkilöllisyytensä ja tehden tarvittavat tarkistukset maakohtaisista vaatimuksista riippuen. InstantKYB vahvistaa myös elintärkeää yritystietoa, kuten y-tunnuksen, nimen, osoitteen, lailliset edustajat, tarkastajat ja tosiasialliset edunsaajat, sekä tarjoaa perustarkastuksen tai täyden asiakkaan tuntemistarkastuksen (KYC) näille sidosryhmille varmistaakseen, että liiketoiminta yrityksen kanssa on turvallista.

“Yksi InstantKYC:n ja InstantKYB:n erityisominaisuuksista on kyky varhaiseen petosten havaitsemiseen. Aikana, jolloin petosten määrä on nousussa, haluamme voimaannuttaa yrityksiä tunnistamaan ja poistamaan petollisia toimijoita asiakkaaksi tulon varhaisessa vaiheessa, minimoiden riskit, kustannukset ja tappiot”, sanoo Antti Harsunen, Signicat Suomen maajohtaja. “Olemme rakentaneet työnkulut perustuen paikallisiin rahanpesumääräyksiin ja vaatimuksiin, tehdäksemme yrityksille helpommaksi noudattaa määräyksiä ja laajentaa toimintaansa”, hän lisää.

Näiden ratkaisujen avulla Signicat tarjoaa riskipisteytyksen osana prosessia, missä erilaisia loppukäyttäjän tietoja arvioidaan huolellisesti mahdollisten petollisten mallien havaitsemiseksi käyttöönottoprosessin alkuvaiheessa. Jos prosessin aikana havaitaan korkean riskin merkkejä, käyttöönotto keskeytyy, jolloin vältetään kuljettamasta prosessin läpi asiakasta, joka jo lähtökohtaisesti ei täytä asetettuja turvallisuusvaatimuksia.

“KYC ja KYB prosessit ovat monimutkaisia, koska yrityksen täytyy tasapainottaa säännösten vaatimukset, kuten oikeiden asiakastietojen kerääminen, käyttäjäkokemuksen kanssa, jotta asiakas ei luovuta kesken prosessin. Lisäksi halutaan välttää tarpeettomat kustannukset,”sanoo Thomas Osinga, Signicatin Tribe Lead Onboarding & Orchestration. “Nämä uudet välittömät työnkulut mahdollistavat parhaiden KYC- ja KYB-käytäntöjen hyödyntämisen eri maissa. Ne sisältävät sopivimmat sähköiset tunnistusmetodit ja datan validoinnin ulkoisista maakohtaisista rekistereistä, yhdistettynä valmiiseen prosessiin. Kuten nimi antaa ymmärtää ‘instant’ tarkoittaa, että ne ovat valmiita käytettäväksi saman tien”, hän lisää.

Nämä tuotteet tarjoavat tehokkaan integraation useisiin toimijoihin yhden rajapinnan kautta, antaen pääsyn laajoihin monimuotoisiin tietokantoihin ilman kömpelöä monimutkaista prosessia. Koska ratkaisu toimii kansainvälisesti läpi eri lainkäyttöalueiden, yritykset saavat yhden kumppanin kautta eväät paikallisten AML säännösten noudattamiseen saumattomasti useissa maissa, kiihdyttäen uusille markkinoille siirtymistä ja antaen kilpailuetua.

InstantKYC ja InstantKYB sopivat valvotuilla ja valvomattomilla aloilla toimiville yrityksille, jotka pyrkivät lisäämään riskitietoisuutta rekisteröitymisprosesseihinsa, kehittämään automaatiota ja virtaviivaistamaan kansainvälistymisstrategioita yksinkertaistettujen työnkulkujen avulla.

InstantKYC on saatavilla Norjassa, Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa, Hollannissa, Saksassa, Espanjassa ja Isossa-Britanniassa. InstantKYB on saatavilla Norjassa, Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa ja Hollannissa. Signicat aikoo myös laajentaa palveluitaan saataville useampiin maihin yllä mainittujen lisäksi lähiaikoina. Lisäksi Signicat tarjoaa integraation Case Manager-palvelulla tulosten saumattomaan visualisointiin.

Tietoja Signicatista
Signicat on eurooppalainen digitaalisen identiteettipalveluiden pioneeri, jolla on vertaansa vailla oleva kokemus maailman edistyneimmillä digitaalisen identiteetin markkinoilla. Vuonna 2006 perustetun Signicatin tehtävänä on kehittää teknologiaa, jonka avulla ihmiset voivat luottaa toisiinsa digitaalisessa maailmassa. Signicat Digital Identity Platform sisältää maailman laajimman valikoiman tunnistus- ja todentamisjärjestelmiä, jotka kaikki ovat helposti käytettävissä yhden integraatiopisteen kautta. Alusta tukee ja ohjaa saumattomasti koko identiteetin elinkaaren läpi tunnistamisesta ja sisäänkirjautumisesta kirjautumisen ja suostumuksen kautta oikeudellisesti sitovien liiketoimintasopimusten tekemiseen. Vuonna 2019 johtava eurooppalainen pääomasijoittaja Nordic Capital osti Signicatin. Nykyään Signicatilla on yli 450 omistautunutta ammattilaista 17 Euroopan toimipisteessä.

Lisätietoja Signicatista on osoitteessa www.signicat.com