Signicat har hjulpet bedrifter med å eliminere 1,1 millioner utskrevne sider

Signicat har hjulpet bedrifter med å eliminere 1,1 millioner utskrevne sider

I anledning Earth Day, som feires 22. april, kan Signicat vise til en bemerkelsesverdig nedgang i antall utskrevne sider som følge av papirløse prosesser, slik det fremgår av Total Economic Impact™ 2023-studien.

Oslo, 19. april 2024- Overgangen til papirløse prosesser har resultert i en reduksjon på 1,1 millioner utskrevne sider per år for Signicatskunder, ifølge Total Economic Impact™-studien som Signicat, Europas ledende leverandør av digitale identitetsløsninger, bestilte fra Forrester Consulting i 2023.

Miljøeffekten av denne overgangen er betydelig, ettersom 1,1 millioner utskrevne sider representerer en betydelig reduksjon i papirforbruket. For å sette det i perspektiv kan man si at denne papirmengden, stablet oppå hverandre, vil nå en høyde på 550 meter, noe som tilsvarer tre ganger høyden av Sagrada Familia i Barcelona, nesten to Eiffeltårn og seks Big Ben. Hvis papiret ble lagt på rekke og rad, ville dette papirvolumet nå omtrent 80 % av veien rundt jorden.

I tillegg til miljøfordelene er overgangen til papirløse prosesser drevet av et ønske om å øke virksomhetens effektivitet, smidighet og produktivitet.

Utfordringer knyttet til tradisjonelle prosesser

Tradisjonelle papirbaserte prosesser er ofte preget av ineffektivitet som krever tid og ressurser. Disse ineffektivitetene fører til friksjon i onboardingprosessene, noe som resulterer i forlatte søknader og tapte inntekter. Ifølge Signicats "Battle to Onboard"-studie risikerer finansselskaper alene å miste 5,7 milliarder euro i inntekter hvert år på grunn av kunder som dropper ut av onboardingprosessene.

Utfordringer som langvarige onboardingprosesser og overdrevne rapporteringskrav bidrar til frustrasjon og frafall blant kundene. I tillegg kompliserer fraværet av digitale identitetsløsninger og avhengigheten av fysiske dokumenter onboardingprosessen ytterligere, noe som avskrekker potensielle nye brukere fra å bytte leverandør.

Effektivisering med digitale identitetsløsninger

Stadig flere bedrifter tar i bruk digitale identiteter og e-signaturer for å automatisere og effektivisere prosesser som registrering, overvåking av hvitvasking og avdekking av svindel.

Signicats digitale identitetsplattform tilbyr en helhetlig løsning for identitetsverifisering, autentisering, forebygging av svindel og e-signaturer. Ved å digitalisere kontrakter og avtaler bidrar Signicats plattform til betydelige kostnadsbesparelser ved å eliminere papir- og utskriftskostnader.

Notat til redaktører

Signicat bestilte en Total Economic Impactä-studie (TEI) fra Forrester Consulting for å studere og evaluere mulighetene for investeringsavkastning (ROI) som kunder kan realisere ved å ta i bruk Signicats tjenester. Formålet med denne studien var å kunne tilby leseren et rammeverk for å evaluere potensiell økonomisk innvirkning Signicat kan ha på deres organisasjoner.

For bedre å forstå fordelene, kostnadene og risikoene forbundet med denne investeringen intervjuet Forrester fem representanter med erfaring innen bruk av Signicats tjenester. Til bruk i denne studien samlet Forrester informantenes erfaringer og kombinerte resultatetene inn i en enkel tenkt organisasjon som opererer i finansmarkedet, med en årlig global omsetning på 16 millarder Euro, som tilbyr tjenester til både privatpersoner og bedrifter.