Signicat har sparet organisationer for 1,1 millioner printede papirer

Signicat har sparet organisationer for 1,1 millioner printede papirer

I anledning af ‘Earth Day’ den 22. april fremhæver Signicat en mærkbar reduktion af printede sider af papir. Dette skyldes papirløse processer som er nævnt i Total Economic Impact™ 2023-undersøgelsen.

København, 19. april 2024 - Overgangen til papirløse processer har resulteret i en årlig reduktion på 1,1 millioner printede papirer for Signicats kunder, som er bevist i 2023 Forrester Consulting Total Economic Impact™-undersøgelsen. Denne er bestilt af Signicat, en førende udbyder af digitale identitetsløsninger i Europa.

Den miljømæssige påvirkning af denne overgang er betydelig, idet 1,1 millioner printede papirer. repræsenterer en markant reduktion i papirforbrug. For at sætte det i perspektiv ville denne mængde papir, hvis det blev stablet, nå en højde på 550 meter - svarende til tre gange højden af Sagrada Familia i Barcelona, næsten to Eiffeltårne og seks Big Ben-tårne. Alternativt, hvis det blev lagt ende til ende, ville denne mængde papir strække sig cirka 80% af vejen rundt om jorden.

Ud over miljøfordelene, drives ændringen til papirløse processer i virksomheder af ønsket om øget forretningsmæssig effektivitet, smidighed og produktivitet.

Imødegåelse af udfordringerne ved traditionelle processer

Traditionelle papirbaserede processer er ofte kendetegnet ved ineffektivitet, hvilket kræver tid og ressourcer. Disse ineffektiviteter medfører friktion i indkørsel, eller “onboarding”, af nye kunder, hvilket resulterer i opgivne potentielle kunder og deraf tabt indtægt. Ifølge Signicats Battle to Onboard-forskning risikerer finansielle servicevirksomheder alene at miste 5,7 milliarder EUR årligt på grund af opgivne digitale tilmeldinger.

Udfordringer såsom lange onboarding-processer og overdrevet informationskrav, bidrager til kundefrustration og højere opgivelsesrater. Derudover komplicerer fraværet af digitale identitetsløsninger og afhængigheden af fysiske dokumenter yderligere onboarding-processen og afskrækker potentielle kunder fra at skifte udbydere.

Forøgelse af effektivitet med digitale identitetsløsninger

Organisationer vælger i stigende grad digitale identiteter og elektroniske signaturer for at automatisere og optimere processer såsom onboarding, AML-overvågning og monitorering af svindel.

Signicats digitale identitetsplatform tilbyder en omfattende løsning til identitetsverifikation, autentificering, svindelbekæmpelse og elektronisk underskrift. Ved at digitalisere kontrakter og aftaler, bidrager Signicats platform til betydelige omkostningsbesparelser ved at eliminere udgifter til papir og print.

Bemærkninger til redaktører

Signicat bestilte Forrester Consulting til at gennemføre en Total Economic Impact™ (TEI)-undersøgelse og undersøge den potentielle investeringsafkast, virksomheder kan opnå ved at implementere Signicats løsninger. Formålet med denne undersøgelse er at give læserne rammerne til at evaluere den potentielle økonomiske indvirkning af Signicat på deres organisationer.

For at forstå fordelene, omkostningerne og risiciene forbundet med denne investering, interviewede Forrester fem repræsentanter med erfaring i at bruge Signicat. For bedst at kunne vise resultaterne i denne undersøgelse, samlede Forrester interviewpersonernes erfaringer og kombinerede resultaterne til en enkelt sammensat organisation, som er en finansielle servicesorganisation med en global omsætning på 16 milliarder EUR. Den betjener både forbruger- og erhvervskunder.

Signicat er en førende, paneuropæisk virksomhed inden for digital identitet med en enestående historik inden for verdens mest avancerede digitale identitetsmarkeder. Grundlagt i 2006, er Signicats mission at bygge teknologi, som gør det muligt for folk at stole på hinanden i en digital verden. Deres digitale identitetsplatform indeholder den mest omfattende pakke identitetsverificerings- og godkendelsessystemer i verden, som alle er nemt tilgængelige via en enkelt integrationspunkt. Platformen understøtter og orkestrerer nemt hele identitetsrejsen, fra autentificering og onboarding til login og samtykke samt indgåelse af juridisk bindende forretningsaftaler. I 2019 blev Signicat erhvervet af den førende europæiske private equity-investor Nordic Capital. I dag har Signicat over 450 dedikerede fagfolk fordelt på 17 europæiske kontorer.

For yderligere information om Signicat, besøg venligst www.signicat.com