Åpning av fremtidens arbeidsplass i Kristiansund med fokus på et godt samarbeid i en hybrid hverdag. FOTO: mellomrom/Simployer

Åpning av fremtidens arbeidsplass i Kristiansund

30. Mars kl 11.00 åpner Simployer offisielt sine nye helt nye kontorer for sine 30 ansatte i den tidligere såpefabrikken Ello i Kristiansund. Ordfører i Kristiansund vil på vegne av Kristiansund kommune klippe snora for en arbeidsplass som er spesialtilpasset det nye, hybride arbeidslivet. Aktører fra næringsliv, samarbeidspartnere fra Kristiansund videregående skole og beslutningstakere i det offentlige er også invitert.

Fra fabrikk til hybrid arbeidsplass

Det er imponerende hvordan den gamle såpefabrikken nå fremstår som et toppmoderne kontorlokale.

Med luftige kreative soner, hjemmefølelse med gode myke sofaer, parkettgulv, en fargerik palett og behagelig belysning får medarbeiderne med seg det beste fra hjemmekontoret når man er på arbeidsplassen.

- Simployer viser hvordan man tilrettelegger for nye forventningene fra arbeidstakere i kjølvannet av pandemien.-Det er arbeidsoppgavene som styrer hvor den enkelte skal jobbe, og da er det viktig at kontoret er så godt tilpasset at det øker både trivselen til den enkelte og kvaliteten på det vi jobber med. Møteplassene er spesiallaget for tilstedeværelse i møterommet, deltakelse hjemmefra og andre møtedeltakere fra andre kontorer og lokasjoner, forklarer Simployer Capitech-sjef Øyvind Taknæs.

Tror folk vil velge kontoret

Selv uten absolutte krav til hvor vi skal jobbe fra, så opplever Simployer Capitech at en høy andel av de ansatte er fysisk til stede på kontoret.

- Dette gjør at vi fortsetter å rekruttere arbeidstakere fra hele Norge til våre siter, og hvor de bor er ikke like viktig som tidligere. Over tid så håper vi også at de vil flytte til Kristiansund, men dette er ikke et krav, selv om vi tror at nærmiljøet, naturen og private og offentlige tilbud i vår region gjør at flere velger det over tid, avslutter Taknæs.

Meld gjerne fra om dere deltar på åpningen

TID: 30 mars kl 11:00

STED: Bytesteinen 1, Kristiansund. Inngang F

KONTAKT: Head of Simployer Capitech, Øyvind Taknæs tlf 93005123 oyvind.taknes@simployer.com

Simployer tilbyr ekspertise og løsninger for styring og utvikling av arbeidsstyrken gjennom beslutningsstøtte, HR-software og opplæring. Simployer gjør det enklere å være en god arbeidsgiver.