Over 4 meter snøfall i Hemsedal!

For en vinter! Så langt i sesongen 2017/18 har det falt 422 cm med snø i Hemsedal.

SkiStar Norges to destinasjoner, Trysil og Hemsedal, har en fantastisk snøvinter og forholdene i skibakkene er upåklagelige. Hyppige snøfall har gitt ekstra mye pudderkjøring, og det har til nå falt hele 422 cm snø i Hemsedal. Tallet er akkumulert snøfall, det vil si alle snøfallene summert så langt i sesongen. Over tid pakkes snøen, så snødybdene sammenfaller ikke med snøfall, men det er fortsatt betydelig. I Hemsedal måler snødybden i terrenget 175 cm, og Trysil er ikke langt bak med 168 cm.

- Vi har hatt en utrolig bra vinter så langt, og vi hører mange si «beste vinteren noen sinne», sier Martin Letzter, daglig leder i SkiStar Hemsedal. Det som er spesielt i år er frekvensen på snøfallene, som har gitt ekstra mange fine skidager med nysnø. Snørike vintre er ingen sjeldenhet, og sesongen 13/14 målte vi godt over 5 meter snøfall. Men det er mye igjen av denne sesongen, og siden mars også er en god snømåned, har vi tro på at dette kan bli en ny rekordsesong, målt i snøfall, avslutter Letzter.

Mange vil oppleve de fine skiforholdene, og det er fortsatt muligheter for alle som ennå ikke har booket vinterferien. Både Trysil og Hemsedal har noe ledig overnatting i ukene 8, 9 og 10 for alle som vil ha en bit av den fantastiske vinteren. De fine snøforholdene legger også grunnlag for ekstra gode skiforhold på hele fjellet i påskeferien, og ikke minst sikrer all snøen topp vårskikjøring helt frem til siste skidag, den 29. april i Trysil og 1. mai i Hemsedal.

SkiStar AB pressetjenste

Pressekontakt +46 280 841 60